Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1585 ggr
chade
0

Dustins klo?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nyss upptäckte min lillasyster att Dustins klo såg lite konstig ut så jag tittade. Han verkar inte ha ont eller så, men den känns lite lös. Kan kan ha fått en smäll och fått blånagel eller något liknande och tappa den? Precis som för oss?

Trodde först att han hade trampat i bajs, så jag tvättade av tassen.. det är därför hans ben är blött ;P

Kanske inte syns så bra på bilden, men han ville inte sitta still i mammas famn Obestämd

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Zakaraa
0

Så där såg en av mina tjejers klo ut när jag klippte hennes klor och hon röck till så klon fylldes med blod. Det har försvunnit för min nu.

Ser ut som en blodfylld klo på bilden tycker jag, precis som du säger "blånagel" Jag tror inte din råtta kommer tappa den, men det Kan ju hända beroende på vad som egentligen hänt

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

chade
0

Jag vet inte riktigt vad som hänt, för sådär såg han inte ut i morse när jag tittade till dom. Han verkar ju inte lida, som jag sa innan. Precis som vanligt. Så det kanske inte är något att bry sig om, eller?

Zakaraa
0

Du kan ju hålla koll på det men jag tror inte det är någon fara, troligtvis en slit eller kläm olycka.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

chade
0

ja klart att jag håller koll på det!
Tack så mycket!