Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 389 ggr
lolaisdenied
0

Nakenfis köpes, skåne

Hej alla råttägare. Jag vill utöka min familj med en ny råtthane. Denna gång letar jag efter en naken råtta. Han ska ha hår, absolut inte helt kal och inte lika mycket som en "vanlig" råtta. En liten fjunis hade varit helt underbar. Har änsålänge bara hittat en säljare och han bodde vid sthlm, vilket är alldeles för långt bort. Så om ni vet någon med nakenråttor, eller en kull som är på g.. SKRIV!:DSkrattande

Lillatrasdockan
0

Om du söker på blocket så finns det en kille där som säljer, han finns även på zoonen o har regenbundna kullar. Han kommer ner då och då till sthlm tydligen men annars om du bara hittar i sthlm vart bor du? jag åker varje månad ner till hässlebolm och tar med djur då och då efter överenskommelse :) sedan finns det andra som tar med då och då, gäller bara att hittat dem,om jag verkar för läskig ;) tihi

lolaisdenied
0

han som säljer bor i Gävleborg. Jag skulle helst möta råttan innan jag köper den. Så tyvärr fungerar det inte om man skjutsar den. En råtta ska vara personlig och man kan inte bestämma över en bild på internet, och lite info om råttan. Så tycker jag iaf. Tack för du svarade iaf:D

Lillatrasdockan
0

självklart ;) Men ibland är det så bra uppfödare att man kan lita på precis allt de säger så det går superbra endå :) Fast har ingen aning om någon av de dära som du prata om så =) Vart i skåne bor du föresten? Bor du i närheten av hässleholm? kristianstad? :)

Milogirl
0

Han i Gävleborg köpte jag min nakenfis av! han har jätte fint åt råttorna och är noga med allt, tänkte bara tala om det :) Är en bra uppfödare!

maddemusen
0

Jag har också köpt av honom den råtttjejen är supertrevlig!

Fast jag skulle gärna vilja veta om det finns någon mer som föder upp neråt skåne….Är på jakt efter fler både åt mig själv och en vän.

Stj3rnfallet
0

Jag har en nakenfis flicka med dumboöron =) Och hon är hur fin som helst! Men jag vet inte om jag ska para henne =/ I så fall kanske det blir med en rexhane eller en släthårig hane.. Får se hur jag gör. Man måstej u tänka på vad som är rätt och fel. Dessutom ska jag flytta till skåne snart :P Och så kanske det blir en Dobbis valp då!:D

lolaisdenied
0

Lillatrasdockan , jag bor i klippan:)

Tack för svaren:D
dock vill jag så gärna se råttan framför mig innan jag bestämmer:)
har redan sett världens sötaste nakenråtta här i skåne, i en djuraffär, han sålde den privat. Dock var han mer än 1 år och mina hanar skulle nog inte tycka om honom. De accepterade Kajan, men det var antagligen för han endast var en liten plutt när jag fick honom.

Söker efter en hane då Gawii är den enda honan jag har kvar (hon bor med syrrans råttor) och jag vill ha hanar ifall jag skulle flytta ifrån syrran någon gång.

Lillatrasdockan
0

hum… klippan… nää, don't ring a bell :P men tänkte mest på eftersom jag me letar efter råttis både här i sthlm och nere i skåne runt hässleholm/malmö/kristianstad (de ställen man lättast tar sig till). Letar efter en liten hane till mina pojkar. Men det är inte fören efter min teddylöwenkull kommit och blivit sålda, vilket jag skulle säga är om 11 veckor =) Men det skadar itne att vara ute i god tid. De jag köpte sist köpte jag från en butik som heter… hum… stoby akvarieaffär? ahh, så hette det :) De låter som de bara har fiskar men de har hur mycket djur som hellst =) men du kanske kan tipsa om någon annan djuraffär i närheten där? :)

lolaisdenied
0

klippan ligger några tågstationer från hässleholm=) jag vet bara en djuraffär som säljer råttor och den ligger i ängelholm. annars föder linda, en tjej i klippan, upp rådisar:) jag har själv köpt 2 av henne, o de är trevliga råttdamer det^^

Lillatrasdockan
0

Nämen där ser man =) Okej, det kanske skulle kunna vara något dårå =) även fast det är grabb jag ska ha ;) Var och kollade på råttorna de har i kristianstad på zoo där, men de var superstora och rädda så kändes inte direkt som ett alernativ.

lolaisdenied
0

Hon har både hanar och honor:)

Lillatrasdockan
0

NÄmen, det kanske kan bli ett alternativ då =)

lolaisdenied
0

hennes mail är absinthe86@hotmail.com
du kan ju själv skicka ett mail o de om hon har några råttor till salu för tillfället:)

Lillatrasdockan
0

Nämen vad bra =) Då kan jag ju maila henne om typ 2 månader eller så när det blir aktuellt =)

lolaisdenied
0

yepp:D

Stj3rnfallet
0

Killen i gävle eller var han nu bor kommer ha ungar igen om ca 7 veckor =) Och om han har möjlighet att behålla någon bebis i någon vecka till så kan jag vara transporthjälp!:D Bara att höra av sig om ni vill att jag ska vara transporthjälp!=) Över huvud taget egentligen :P Kan ta råttor från sundsvall, uppsala, gävle, sthlm, norrköping, linköping (om jag inte minns fel) och kanske ngt annat ställe :P

Stj3rnfallet
0

Eller ja.. Jag tror att ungarna är leveransklara om ca 7 veckor :P Ni som är medlemar på zoonen kan ju läsa annonsen själva.. Är lite trött just nu =) Ska väl sova så att jag inte är alldeles död imorgon på instruktörsutbildningen!=)

Lillatrasdockan
0

#17 jag har inte bestämt mig vart i frågan om nakenråttor jag står egentligen. Men jag står mellan att tycka att de är helt farsinerande till att tycka att det är en helt fel sak som jag inte borde stöjda alls. Men kan ju alltid vara bra o ha någon som ställer upp på transport i vilket fall som hellst =)

lolaisdenied
0

men hans  råttor är väl helt nakna? jag vill ha en lite luden boll:)

Lillatrasdockan
0

#19 helnaken eller halvnaken. Från början antar jag att alla egentligen är fel… det är ju egentligen inte friska råttor och frågan är om man verkligen ska avla på djur som inte är helt friska. Jag kan inte bestämma mig om jag tycker det är okej eller inte. Ena sekunden tycker jag att det är sjukt att avla på ett fel, abdra sekunden tycker jag att de verkar helt underbara.

lolaisdenied
0

jag har också svårt att bestämma mig för det där:S

maddemusen
0

Det är friska råttor om man har avlat rätt! Nuförtiden så är det faktiskt så….(Usch så tjatigt det blir!)

Lillatrasdockan
0

#22 det är ju det som är grejjen, man vet ju inte om folk avlat rätt eller inte. Om du inte vill lyssna på diskussionen behöver du inte, alla måste få rådgöra och snacka med varandra utan att andra säger att de redan snackat om det ;) Bara för att du snackat om det betyder inte att alla andra gjort det :)

lolaisdenied
0

egentligen så är det väl ett fel att råttorna är nakna.. och de kräver mer än en vanlig råtta när det gäller att de kanske fryser på vintern och är varm på sommaren, iom att pälsen brukar reglera värmen. sen har de väl nedsatt immunförsvar? och de blir extra känsliga, då de får skador lättare, och uttorkad hud om man inte smörjer den? i alla fall så kan man nog aldrig avla fram "rätt" när det gäller nakenråttor?

för den delen så undrar jag varför de så lätt blir tjabb o sånt i forumen?:S

maddemusen
0

Min har då inte uttorkad hud ännu och det är väl svansen som är naken för att just reglera temperaturn hos alla råttor…Sedan behöver de mer mat för de har högre kroppstemp än pälsade råttor… Jag har läst på de sidor jag hittat och har fått erfarenhet genom mina råttor…

Fast nakenråttor är väldans tabu och det blir som sagt väldigt lätt tjafs när man pratar om dem men det blev/blir det om dumbos med….

Kan nog bli mycket fel på sådana typer av djur som är ovanligare just för att det finns så liten avelsbas….. Kankse??! Vet inte.

Vi inom rått och mus världen får väl försöka hitta fler obesläktade djur att ta in utomlands ifrån så vi får större avelsbas;-D

Får väl se hur mina nakenfisar klarar sig jämfört med mina andra…

Jag återkommer när jag vet mer om dem, personligen.

SkrattandeKramar och inte tjafs Till Alla!!!Skrattande

lolaisdenied
0

oj, det med svansen hade jag ingen aning om. trodde den mest fanns för balansen >,<

javisst alla har sina åsikter, fast bara för det är ett känsligt ämne så behöver man inte vara otrevlig (inte för att någon varit det mot mig, fast jag har sett det så många gånger när man läser lite varstans..)

Jaa! jag vill veta mer, mycket mer om nakenråttor!:D har änsålänge inte hittat någon jättebra sida med fakta om dem. tyvärr är min engelska så dålig så det är knappt lönt att ens försöka..:/