Båt söker kärlek !
Jag tänkte jag skulle vara ute i god tid och leta efter en eventuell pojkvän till min Båt Galaxy.
Hon är en agouti rex db Född 16/10-09
E: Preben silver mink irish
U: Knockout's Nebel Cinnamon
Hon är en helmysig tös med massa bus på lager, är trevlig i flocken (var lite gruff mellan henne och min Saga när jag satte ihop dom, men har överseende i de för galaxy hade fått åkt en heldel och både Galaxy och Saga hade vart på utställning hela dagen och jag satte bara in dom i buren för att klockan var 05.00 på morgonen och jag var jätte trött, men det varade bara i 4 sek och sen dess har det varit lugnt) hon är en riktig tröjråtta och älskar att pussas.. Jag kommer att testa henne ganska mycket fram till den ev parningen för att se hur hon tar olika situationer.. Jag har bara hört gott om hennes kullsyskon och har träffat 2 av dom (tror jag XD)
jag har inte helt hundra på om jag kommer para henne men vill ändå ha ett par hanar att välja mellan om det skulle bli en parning.. Och jag kommer isånna fall att para henne när hon är 8 månader i Juni..
Hanen ska ha en väl dokumenterad stam med så lite dominansproblem som möjligt, han ska vara över 1 1/2 år och hellst Cinnamon. Han ska vara trevlig att handskas med, flocksmart och utan sjukdommar.
Jag kommer vara noga med mitt val av hane och hittar jag ingen hane som passar mig så kommer ingen parning att ske. Sorkis kommer ha en stor det i valet av hane eftersom hon fött upp Galaxy..
(varning för skitig råtta)