Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 2869 ggr
[Rottfinalina]
0

Min råtta darrar

Hej märkte nyss en konstig grej som min ena råtta Buffy håller på med och undrar om någon vet varför hon gör detta? Eller om det är farligt, kramp eller något?

Jag hade henne i knät när hon plötsligt börjar "spinna" fast med hela kroppen när jag tar upp henne. Hennes öron vibrerade, så mycket darrade hon. Hon brukar skvätta lite urin här och där men nu kissade hon rätt så mycket.

Iallafall jag tog henne och hennes kompis tillbaka till buren. Där darrar hon igen såfort man tar handen om henne eller rör henne vid ryggen… Mixa som är den andra råttan ställde sig bakom henne och buffy typ "lade sig" ner och darrade, vill hon bli parad eller varför gör hon såhär?

Någon som har haft en råtta som gör såhär? Är det farligt eller tror hon att min hand eller mixa är en hanråtta?

Tacksam för svar!

Nicciz
0

Det låter som din råtta löper/brunstar :) då vibrerar de i hela kroppen o viftar med öronen och "sträcker" sig som en katt ungefär.. (skjuter rygg o lyfter rumpan) hon är nog glad att du hjälper henne ;) många honor brukar avhjälpa de som löper genom att rida på den som löper

[Rottfinalina]
0

Hahha joo läste lite om det :) så ja jag tror att hon brunstar, puh slipper vara orolig -.-' jag som trodde att hon krampade, haha XD

tack :)! det är framför allt när jag klappar henne åt andra hållet som hon vibrerar ssjukt mycket xD

Nicciz
0

Jag bara älskar att "bråka" med dem när de löper :P XD finns inget som är så roligt&gulligt som när de ser ut som de ska lyfta av allt vift o vibrationer :P

[Rottfinalina]
0

hahaah :P de ser riktigt söta ut när deras öron vibrerar sådär :P haha

Engagera
0

haha va taskigt de som tror de ska få nått XD

[Rottfinalina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hhahaha maw älskar dem så sjukt mycket :)! måste bara få sätta ut en bild på darrfisan <3 ! :D

OOooooOoooo en kamera! :D

Engagera
0

Gud vilken sötnos! bra foto! :D

[Rottfinalina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, här är den andra bäbisen :P

^^ hon är bara sååå söt !!

Nicciz
0

Åååh sååå söööt! Ser så där galet glad ut!! <3

Engagera
0

åh! vilken gullig liten tunga ^^

[Rottfinalina]
0

haha :)  förstår inte dem som tycker att dessa små hjärtan är äckliga xD !

sherry1
0

A disease or medical condition is an abnormal condition of an organism that impairs bodily functions, associated with specific symptoms and signs. It may be caused by external factors, such as infectious disease, or it may be caused by internal dysfunctions, such as autoimmune diseases. In holistic medicine and alternative medicine tradition, disease is said to be caused by energetic imbalances in physical, emotional, spiritual, social and/or environmental needs. In humans, "disease" is often used more broadly to refer to any condition that causes pain, dysfunction, distress, social problems, and/or death to the person afflicted, or similar problems for those in contact with the person.
I am a student of cisco examcisco exam and i am so much specialties in the network solution's.