Vad kan jag göra? *akut*
Mina råttor har åkt på förkylning, lagom till långhelgen. De har varit krassliga men ätit, druckit och rört lite på sig varje dag, så det har inte varit något direkt farligt. Alla veterinärer har varit stängda och får inte tag på telf. Förkylda råttor är ju inget akut som de rycker ut för på sin lediga dag, så jag måste vänta tills imorgon, tisdag, innan jag kan boka en tid och få råd från dem.
Nu har iaf ena råttan svårt att andas, så vad kan jag göra? Har gått runt och känt mig så hjälplös hela helgen, kan bara gå och vänta in att vetten ska öppna igen. (Förbaskade röda dagar
)
Någon som har något tips på vad jag kan göra än så länge?

på vilket sätt har han svårt att andas? Rosslar han eller kippar han sträcker halsen/ öppnar luftvägarna??
Han ligger med öppen mun. Båda kluckar och låter lite till och från, men ena ligger som sagt med munnen öppen och starcker ut halsen. Han kan andas än så länge, men han verkar ha svårt att få ner det. inget rossel.
Nu har han övergått till att sitta som vanligt men drar häftiga andetag

Du måste åka in akut!!!
Okej, jag ska försöka få tag på vetten…
Nu har han börjat andas mer normalt igen. fick ej tag på någon vet, men skickade ett sms så jag hoppas på svar…
Har inte fått tag på någon veterinär än!! känner mig frustrerad och förbannad. Kommer väl få veta en tid tidigast 9, men de har kanske inte ens tre timmar!! Hur svårt kan det vara, läget är KRITISKT. Borde finnas någon som tar emot nu, men nej.. och den som är mest aktuell nu ligger två mil bort dessutom….