Vad ska hon reggas som?
Jag har blivit jätteosäker på vad jag ska regga Seven som nu när jag snart kommer få hem mina regg papper.
I de flestas ögon är hon ju PEW men på Tierp utställningen fick hon ändra färg till Champagne..
Sedan fick jag reda på att det skulle vara omöjligt (?) för henne att vara CH då båda hennes föräldrar är roans
Nu är jag jätteosäker på vad hon ska reggas som..
Vad ska man göra då?
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
nu gissar jag lite, men du kanske får regga henne som PEW untypical?
#1 untypical? finns det sånt? :P
ja, elelr jag tror det? :P
Har två tjejer här hemma som är reggade som untypical, en beige och en silver mink :)
förkortas ut
Jaha där ser man
får kolla lite när jag väl ska regga dom
okej :)
men.. champange roan? dvs har blekts ned så hon för ovana ögon ser ut att vara pew och de som vet vad de tittar efter ser champange?
Borde ju kunna stämma om föräldrarna är både roan. Untypical är som mismarked(mm) fast på teckning och UT på färg. Det används när man har svårt att avgöra färgen eller färgen avviker gravt från standard. Då tar man det man tror råttan är och skriver ut bakom.
Samma om man har svårt att se om råttan är typ variegated eller dålig hooded så kan man skriva hooded mm.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#7 fast hon har blivit Mörkare med tiden ögonen har blivit ljusare men pälsen har blivit mörkare. Som unge var hon Kritvit nu.
Om hon ska reggas som en UT blir det troligtvis en CH UT då Gail (och några andra) tyckte hon var en CH fast jag kan personligen inte se den beiga färgen :P

var hon tänkt att regga som pew? för har hon reggats som champagne bör det även skrivas på stamtavlan då det är bara tillåtet att ställa ut under en annan färg en gång om man är osäker.
#9 Jag trodde hon var PEW då hon var kritvit med röda/rosa ögon som unge men så på Tierp utställningen (hennes första utställning) sas det att hon har Champagne
Hon är inte reggad än _(utan gick som "under regg." väntar på regg. _papperna) och hon har ingen stamtavla (på papper..)