Söker en ny vän
Hejhej,
I sommar får jag mina två efterlängtade råttor från uppfödaren Porlamarkens. Jag funderar på att skaffa en tredje flockmedlem när de är ca tre månader.
Vet ni om någon uppfödare planerar en striped roan-kull i höst? 

Mig veterligen finns det knappt någon uppfödare som avlar på roans, men det händer att det ploppar upp då och då i kullarna ändå. :)
Ingen som vet? :-(
Jag har kollat på srs lista med uppfödare, men ingen hade den inriktningen.
För det första så är det precis som Lancia säger, roan avlas det inte på… Men det kan dyka upp i vissa kullar.
Sen är det väldigt långt fram i tiden också, de honor som skulle kunna avlas på då skulle behöva födas nu ungefär… Så det är inte vanligt att man planerar så långt framåt.
Ende vettiga jag känner till som inriktat sig på roan är eloize och jag. Men ingen av oss två håller på med det längre.
Kan dyka upp lite var stanns. Men tyvärr att hitta planerad kull på just roan.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#4 så synd. Jag hade nämligen tänkt att maila och fråga dig om du planerade en kull där striped roans möjligtvis kunde dyka upp. Fast utseende är ju inte det viktigaste :-)

Här ploppar de upp titt som tätt <3 men som sagt.. inte för att jag planerar det :)
Eller? Nu blir jg osäker, måste kolla…
Nu har jag klurat ut det. Förlåt, jag är lite snurrig. Haar precis varit på släktträff. Haha
haha.. knasboll ;-)
Om du vill hjälpa till lite så finns det oftast många roan på omplacering via råtthjälpen osv. Brukar alltid dyka upp just roan.
Sitter hemma med en tjej iof på 7mån och köpt på zoo. Men hon är svart roan husky. Söker hem
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#10 hmm, vill gärna hjälpa till men jag tror att det är bättre om tjejen flyttar till någon som redan har råttor. Mina kommer inte förens i sommar. Om det kommer någon gosig hanråtta under tre månader i höst tar jag gärna emot honom. :-)

#7 japp det är jag :)
#12 ok, då mailar jag dig. :-P