Råttor iFokus

Råttor

Etikettrif-och-ifokus
Läst 681 ggr
spikeodumbo
0

Argentinska kackelackor.

Håller på med ett projket i skolan att starta en kackelacks odling. ja undrar om det är någon som vet hur man ser kön skillnaden på dem?? har försökt leta men har ej lyckats.. men tänkte någn här kannse vet:D för på den här sidan brukar folk veta det mesta:D

Katrin82
0

Vet inte men säkert har inte hanarna vingar och honorna äggläggningsrör..?! Så ser man ju på sysrsor, var inte länge sen jag såg just Argentinska kackelackor, men inget jag tänkte på då..

spikeodumbo
0

vet ej men ska ta mig en titt när ja går ut till kackelackorna..:d kannse är lika inskter borde inte skillja så mycket åt.Skrattande

Marre89
0

Många kackerlackor uppvisar tydliga könsskillnader som vuxna och det är relativt enkelt att könsbestämma kackerlackor redan i nymfstadiet. Många arter kan könsbestämmas med hjälp av det sista segmentet på undersidan av bakkroppen. Hos honorna är detta det största segmentet medan det hos hanarna är det minsta. Det kan dock vara svårt att se detta hos väldigt små nymfer.

Ett citat från en sida jag hitta.

Nicciz
0

Vi hade sånna ett tag, men vi könsbestämde inte. Vi odlade som mat åt ödlan. MEN mitt råd är att ha ett glasterrarie som är rymningssäkert … XD vi hitta kackisar länge efter…. har nog säkert ngn kvar i terrariet hahha

eloize
0

Argentinska kackerlackan ( Blaptica dubia) ser man enklast skillnaden när dom är könsmogna vid omkring 6månader ålder då på vingarna, hanarna får stora fina vingar medans honorna inte har några.