Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 1025 ggr
Nicciz
0

Råttdam sökes

Ratsian X=10*ihQ (Sixten) söker en partner. Gärna ifrån en variegated linje och agouti gruppen, men inte alls ett krav. Rex, slät dumbo dumbobärare spelar ingen roll.

Sixten har tidigare en kull då han lånades ut till Brisby's. Han är en toppörad creme ambk med bläs

Temperamentet är absolut viktigast och där är det skyhöga krav, de ska passera Nicciz kontrollen uam. :P på det ska de ha introducerats med andra under tonårsperioden och man ska ha koll på honans syskon och närmaste generationer.

Har man ingen större koll får man gärna skriva ändå, jag kan absolut chansa om det finns det jag vill ha i honan.

*Sixten finns även till utlåns*

zickan
0

Lite synd man valt att försöka och inte hålla så många honor i en ålder :-/. Han är ju verkligen för go

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Nicciz
0

#1 Jaa du är korkad som inte tänkte på det ;P

zickan
0

Haha du får se till att förvarna med ca 5 månads radie ;-)

Nicciz
0

#3 Nu är nu förvarnad ;P

zickan
0

haha har jag 5 mån from nu eller?

Nicciz
0

Japp från 25/3 00.23 ;P

zickan
0

OOOOhhh. nu är det lön ju :-D.. kan jag känna mig rik i 1 dag inann allt ligger på räkningar.

Nicciz
0

Glöm inte köpa en passande råtthona bara ;P

zickan
0

haha..

Nicciz
0

Putt!!! :D

Zakaraa
0

Jag har ju mina tjejer Bella (agouti dumbo) men som saknar känd bakgrund (haft 1 kull) och så har vi ju Seven (pew) som har en ganska känd bakgrund ;P (planerar en ev. parning)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Geten
0

Du får komma hem hit å klämma lite på mina och se om det finns nån som passar.. Flört

Nicciz
0

Jag snodde en hona på Tierps utställningen… Skäms hoppas ingen saknar *lol*

Swea + Sixten = sant snart <3

Zakaraa
0

Jag hoppas ägaren vet om det ;)

Seven är föresten inte PEW utan CH :P Fick veta det i går x')

Nicciz
0

#14 Ja jag såg det med igår, det var jag som sekreterade åt Gail. Hon hade väldigt mycket pigment i det ljuset

Zakaraa
0

#15 Var osäker på om det var du :P Men då hade jag rätt i alla fall ^^'
Brukar CH bli mörkare med tiden? Som unge var hon ju kritvit

wintermynta
0

åååh är det henne du ska para med Sixten!!!
Jag vet var du bor om det blir bebisar. Då kommer jag och råttnappar ett gängSkrattande

Terato
0

#14 Seven har ju två roanföräldrar. Alltså borde det vara omöjligt för henne att vara champagne.

I så fall champagne roan då men inte self (vilket jag antar att gissningen är).

Borde inte pew kunna bleka olika mycket också precis som alla andra blekningsgener? Finns ju pews som är rätt gula av sig, menar jag.

Härligt att Sixten ska paras iaf! :D

Vem är Swea, förresten? Är det den Swea som är mamma till Hextremos isfolketkull?

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Nicciz
0

#18 Är det med hundra procent säkerhet? Hon är nämligen silvrerad och offwhite, har ingen tassteckning eller roan ögon

MioAndTheRatz
0

Jag saknar min tös: ( Men ändå kul då en omparning dykt upp i huvve ett par gånger. Och bättre hane går nog inte att hitta på så kort tid. Dock är han ju rödögd men det får jag stå ut med : )

Swea <3 Sixten = Underbara bebbs

hus-musen
0

#18 vad jag såg av henne så hade hon inte roanögon.. men var båda hennes föräldrar roan? det har jag missat.

Qui dormit, non peccat

Nicciz
0

#20 fast om inte Swea bär på rödaögon kommer det inte ge uttryck på bebisarna. De kommer bara bära det :)

Sixten o Swea kommer sättas ihop idag, efter de ätit upp sin banan o räkfrukost haha

Zakaraa
0

#21 Sevens båda föräldrar är Husky roan ja

MioAndTheRatz
0

NICCIZ - Du får ta bilder på kärleksparet och lägga upp : )

Nicciz
0

#24 Mmh det kommer när hon inte bitchar hehhe uppskattade inte alls att få en hannos uppkörd i rumpan.. hon la han på rygg ;P så hon får lite mer tid på sig. Jag har fått dispens på ett löp så :)

Terato
0

#19 Ingen aning! Det får du nog fråga Pärlans ägare isf. Men de har lagt ut en bild på pappan i den där länken jag gav dig. Och han är husky roan. Alla ungarna i kullen var roan eller "pew".

Men jag tycker också att hon är väldigt pigmenterad för att vara pew.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Engagera
0

Min tjockis Luna? XD