Knöl vid svansroten
Min älskling har fått en knöl som ser ut som en halv pung.
Någon som känner igen det här eller har nån gissning på vad det kan vara? Den verkar inte göra ont när man trycker på den, den är mjuk och verkar eventuellt lite vätskefylld. Hon verkar inte påverkad av den alls, är precis som vanligt. Jag ska ringa vet imorgon, men eftersom det är svårt att förklara över telefon så vore det bra om någon kände igen vad det kan vara. Detta är min första råttknöl. :(

Japp, det känner jag igen. Hade en sån på min ena hona tidigare i år. Den såg ut som en stor pung till sist.
Var hos vet som klämde och kände och kom fram till att det var ljumskbrock. Tyvärr visade det sig att denna veterinären inte var så råttkunnig för jag tyckte att ljumskbrock lät konstigt och hade aldrig hört talas om det så jag hörde mig för på r8forumet. Där var några som hade råkat ut för detta själva och de sa att det troligen var någon form av mjuk fettumör.

Okej. Det känns troligt att det skulle vara en fettknöl. Men jag kommer iaf gå till vet med det och jag ska försöka få en tid hos Ahlbergs här i sthlm, de är råttkunniga där.
Ser inge lite svullnad/rött. Nått mindre sår eller liknande?
En kompis hade liknande på sin hona för nån mån sedan. En varböld.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.