råttor som hoppar bra
tänkte på en sak igår när jag hade ute mina råttor i mitt knä när jag satt i min fotölj. deras bur stor en bil iväg och jag tänkte att det klara de ju inte, att hoppa till buren. om man ska säga på ett ungefär så först stod den på 20 cm avständ.
min ena hona som inte brukar hoppa hoppa utan problem medan de andra som ibland brukar hoppa inte vågade. så jag flytta buren en bit till. ca 30 cm hon hoppa igen utan problem.
så yttligare lite. nu 50 cm.. hon hoppar som om det inte vore något probem alls.
så då tänkte jag. 60 cm klarar du inte. JO VISST gör hon det.
så då flytta jahg 70 cm. då börja hon tveka, men hoppade. och det var nära att hon inte klara det.
sen när jag flytta bara lite till ville hon inte. men när jag ställe tillbaka buren på ca 60cm från mig hoppa hon igen. och flera gånger.
jag tyckte det var jätte roligt. för hon brukar aldrig hoppa så. så jag tänkte att man kanske kan a det som ett trick tills man kommer upp i agility B kanske. fast då kanske hon inte vill. man vet ju inte..
men roligt var det iallafall..
Jösses! Vad roligt! ^_^
jo råttor är enna rackare på att hoppa :) min lilltjej är i stil med din att hoppa. hon skiter i hur långt bort matte är, vill hon till mig så hoppar hon oavsätt och ärligttalat så kan jag inte påminna mig om att hon ngnsin missat

Bjørnson var förmodligen flygekorre i sitt förra liv. Hon har hoppat över en och en halv meter vid några tillfällen.
e de bara tjejer som hoppar bra här inga killar he he…

Pys och Samson är ena rackare på att hoppa ur badkaret! Av nån konstig anledning :P Annars har pys hoppat uppåt 1-1.5 m *proud mama* :D
Ok kul… då finns det också killar som hoppar bra.. he he
Det beror ju på storleken runt gumpen också.. ;) Vissa hanar blir lata och tjocka efter ett tag, och då blir det inte många jättehopp där inte.

#6 Om det var mej du menar så är Pys faktiskt en tjej hon med :P Men syrrans pojkar hoppar allt lite då och då..
oj då hoppsan
Pys lät lite som ett killnamn men ok då vet jag att det e en tjej sorry

En av mina honor - Roxy - hoppar ner från köksbordet ner på golvet. 74 cm rakt ner, det har aldrig någon av mina tidigare råttor gjort.
Min Sickan hoppar som sjutton från min säng till mitt tv-bord, blir livrädd varenda gång han gör det :O