Dagens sorliga skämt
Nyvaken, trött, grinig och påväg till jobbet. Men vet inte om jag ska fortsätta asgarva eller börja gråta. Känns så sorgligt men ändå som ett sjukt skämt. Ni kanske tolkar det annorlunda.
Men första mailet jag läste nu på morgonen tydde jag som "här har vi exclusivt shampo, har du inte redan så köp"
Seriöst, när blev råttor en produkt du försöker trycka på andra människor?
Kändes som jag hade en reklam utdelar hack i hälen. SKÄRPNING!!
ÄR man intresserad så tar man kontakt med köparen. Inte jaga käpare. Köp köp köp här har du ta denna köp. Nej hu seriöst inte ens varit med om det på zoo.
OBS, Inte trådskaparen och kull ägaren som skrivit mailet till mig nedan!!
"Hejsan!
Du har kanske redan köpt en hane men titta gärna in på denna länk om du är intresserad. Har både hanar och honor, rexade och släta, dumbo och dumbobärare. Färgerna är svart och agouti med olika vitt. De är registrerade i SRS och är idag precis 5 veckor. Vikten ligger på ca 115gram. Hör gärna av dig om du är intresserad. http://www.rattor.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=216b9c7a-a912-4889-b7d8-a2c7e28badc6&GroupId=5ea221d4-e716-41a1-a27f-238a29861d20&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup
Mvh ***** "
Har du själv varit med om liknande reklam på djur?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Nej jag ska till jobbet. Vill de som är bakom det hela skälla på mig för att jag finner det sorgligt att man gör reklam för djur som en shampo produkt så kan ni få skälla på mig på mailen. Behöver inte ta det i tråden.
Trådskaparen har troligen absolut inget med detta att göra.
Men vore kul om fler har roliga berättelser om liknande puschig reklam.
jag tror att du tolkar det lite hårt.. jag har läst det flera ggr nu.. och jag tolkar det som ett tips, lite väl "reklamigt" kanske..
men o det inte ens är kullägaren som skrivit så skulle jag nog hellre ta det som ett tips än som att ngn försöker "pracka på dig" råttor 
Personen är väldigt anknyten till råttorna. Skulle totalt dödat personen om det var en kompis och uppläxat dom rejält.
Tycker det är så lågt. Personen måste ju veta vem jag är som mailade ut detta. Isf vet dom ju att jag är rätt aktiv på rif. Är man intresserad av råttungar eller liknande från någon uppfödare, linje eller vad som så kontaktar man den personen.

Det är för mig ok om den som har kullen frågar om man är intresserad om personen vet att man letar råttor eller står i kö hos uppfödaren. Men jag fattar inte riktigt varför nån annan säljer kullen om det inte är uppfödaren eller den som har kullen?
Om privatpersoner gör reklam stör mig mindre än när djuraffärer gör samma sak. Som att många rear ut djur om man köper många eller ger dem nya spännande namn.
Qui dormit, non peccat
Kanske var en respons på din annons på SRS… Visserligen borde dom kanske kollat datum innan men jag tror att även du kan ta bort inaktuella annonser därifrån eller hur? :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Jag tolkar det också som att personen i fråga har läst att du söker efter en hanne och därmed skickar ett mejl till dig. Det tycker jag är helt OK! Ser inte varför det inte skulle vara det. Däremot förstår jag inte vad du menar när du säger att det inte var trådskaparen som skickat det… vems råttor bjuds ut då egentligen? Jag hänger inte med riktigt.
Förlåt Medarbetare! Nu svarar jag från mobilen,nu kan det bli mass inlägg. Jag kände inte till att min annons ännu låg kvar på srs. Detta fram gick inte för fem öre att det var ett svar på en annons.Tror även, kan ha fel. Att det är hona jag söker i annonsen. Jag ska maila srs, fått för mig att de tar bort annonser efter en tid. Ligger mer som inte gäller där
ASG zickan. Men det är bra att du är medveten om att du inte ska skriva på mobilen egentligen.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

zickan..21 st har din mobil skickat.. Min migrän for i taket^^ Näe du får mobilsurfförbud, det måste vara rekord för din telefon!
Qui dormit, non peccat

#29 Nääe rekordet är på 23 ;P

#7 Ska jag plocka bort din annons btw??

Haha, liiiite drygt! :P Märker att vissa inte går att radera heller eftersom de redan är raderade. Nåt som strular. Men de kanske försvinner efter en stund.
Ang. pm:et så är det förmodligen pga. din annons. Sen har jag fått för mig att sockerrattan har bytt nick så det kanske är där förvirringen ligger?
Men jag tycker inte att pm:et är något konstigt utan ser det som en respons på din sökesannons. Vare sig det är uppfödaren eller en vän till uppfödaren. Jag gör så ibland också och tipsar folk om andras kullar när jag ser att de söker råttor. Och ibland i pm.
Fast jag håller inte på och pm:ar folk som inte aktivt gått ut och sagt att de söker råttor. Det känns lite knas. :P
Älskar mina stora små vänner..

#30 aaaah okej! =) Men du, lura inte henne att svara direkt via mobilen nu, då blir de ju 21 inlägg till
Qui dormit, non peccat

#33 Äh ni är ju inne allihop så ni kan gott jobba lite ;P
#32 Näe det har hon inte, kullen finns hos en fodervärd som jag förstått det. Alltså båda parter är lika ansvariga för kullen typ.. ca.. ungefär.. eller något liknande iaf :P
haha tänkte det var bäst att varna. visste inte när jag kom till dator igen och det kliade i fingrarna att svara. tror jag varit uppe i 40 stycken på mitt exet forum.
ja annonsen kan tas bort, den är ju gammal och lite till.. haha.. jag trode helt att annonserna där inne försvann efter typ 2 mån.
då kan du ju ta bort lindas säljes annons också ;-).
Men skriver man tips eller nått så kan det ju vara bra att skriva varför man erbjuder massa råttor. T.ex jag såg att du sökte råttor, inte här har du råttor om du inte redan bokat.

#35 Okidoki fixar när jag satt mig vid andra datorn
Det var ett svar på annonsen som du hade på SRS hemsida och det har jag mejlat till "zickan" efter att ha fått ett elakt mejl tillbaka. Har honan på foder och ungarna hos mig. Har ok av uppfödaren om jag hittar en lämplig köpare. Känns inte ok att du lagt ut det på detta sätt och inte heller att du skriver att du skulle ha dödat personen, dvs mig…
Jag hoppas denna tråd tas bort från Råttor i fokus så fort som möjligt. Jag tycker inte andra ska få skäll och bli utskämd pga att ens annons inte är aktuell. Det här är inte kul…..

Hon menade inte att hon skulle döda dig utan hon skulle döda personen som hade skickat hennes kull tråd till någon.. Hon visste nog inte att det var du som hade kullen..