Massa massa bebisar!
Söndagen 7/2-09 blev The Mirror's Truth och Tacobelle's River Jack föräldrar till 17 bebisar! Jag trodde jag skulle svimma, 17 ungar. Jag räknade om flera gånger, men det stämde bra med 17 ungar!
Jag satt och funderade på att ta hit en råtthona som blev räddad från en ormmatsuppfödning som nyligen fått en kull och ge henne några av bebisarna. Jag lät mamma vara med bebisarna över natten och på morgonen så fanns det bara 16 levande, men helt otroligt nog så hade alla jättemycket mjölk i sina små magar och de var varma och välputsade!
Mirror fixade sin förra kull helt sanslöst bra, det var därför jag valde henne som partner till Jack när Bohemian inte ville para sig och det var på snudden som Bohemian vart för gammal, därför tvingade jag inte vidare att försöka para henne, utan jag fick fundera på vilken hona som skulle vara bäst att ta en kull på för att få in nytt blod i Hugo-linjen.
Trots att Mirror nyligen hade haft en kull så kan jag lugnt säga att hon var i toppskick och även nu efter att ha fött 17 ungar så är hon pigg, underbar och i fantastiskt skick. OCH hon är underbar med bebisarna och så lugn och harmonisk när man är nära dem.
Jack fick jag snällt nog låna utav Tacobelle och jag har suktat på denna hanen länge nu, jag har haft mycket tid att lära känna honom och han är en underbar hane, stort fint huvud och en riktig kelgris! Han har ett sånt härligt sätt denna killen, jag skulle kunna pussa ihjäl hans goa mage som för övrigt är underbart mjuk av sin rexad päls. Han skötte parningen fint även om det tog sin lilla tid innan de parade sig. Han var snäll och låg gärna och sov mysigt intill Mirror. Så snäll och go kille, verkligen en hane jag skulle vilja behålla på heltid!! <3
Jag har kollat närmre på kullen idag och det ser ut som att det är 6 honor och 10 hanar. 7 släta och 9 rexade. Och jag ska inte ropa hej ännu, men det ser ut som att det kan bli 4 dumbo i kullen! (den som dog var en rexad hona)
3 släta honor
4 släta hanar
3 rexade honor
6 rexade hanar
Och alla bör bli russian blue eller varianter av russian blue, Mirror och Jack är båda russian blue.
Vid intresse på kullen får ni gärna PMa mig eller mejla mig på Hackerfreerats@live.se finns en hel del släkt bakom som jag kan visa för de som är intresserade. Men i tråden önskar jag inte prat om intresse för att köpa ungar utan det hänvisar jag till mejlen eller PM 

GRATTIS! Vad kul! :D
Grattis!!! :D
oj oj jisses vilken massa bebbar!! grattis!
Grattis vad roligt!:D
Hur ser man förresten att ungarna är rexade när de är så små? (Har ju aldrig haft en rex…)
Gha tycker det är helt omöjligt att se vem som är honor och hanar när de är så små o.O

Tackar! ^^,
Ungarna har krylliga morrhår när de är så små.. =)
Haha okej, det var ju relativt enkelt xD Förväntade mig någon jättekrånglig och invecklad anledning:P

Haha, sedär, du fick ett enkelt bra svar.. ^^,
Tacksamt med rexar och slät, lätt att se skillnad, jag har svårare för att se skillnad på öronen i denna åldern än pälslag och kön.. =)
Grattis Grattis!
Pussa mamma Mirror från mig, vilken kanontjej!

Tackar! ^^,
Ska jag göra, hon är superduktig min tjej! =)
#7 Har ju aldrig haft någon dumbo unge tyvärr så har inte kunnat se nåt… Men hon som tog två av mina dräktiga honor fick fyra dumbos och hon kunde tydligen se från dag 1 vilka som var dumbosar, trots att hon aldrig hade haft råttbebisar innan:o
Kön tycker jag är helt omöjligt också:O Var några jag trodde var honor tills "plopp" en dag kom det fram pungkulor… Fast jag är ju super-nybörjare egentligen:P

Saken är den att jag överanalyserar vart öronen sitter när jag kollar och till sist stirrar jag mig blind och ser inte skillnad på nåt, men tar några dagar till innan jag ser med säkerhet. =)
Oj så kul! Rexade russian blue, typ min dröm råtta utseendemässigt sätt! Ska bli kul att de bilder då de blir äldre!!

Grattis!
Ser fram emot bilder när de fått päls, just nu är dem ju inte så mycket att titta på, men ändock söta:)
åh vad underbart! Blir verkligen sugen på egen kull snart! Men har ingen hona som lämpar sig, tyvärr :/
Lycka till med de små liven och mamman!

Ååh vad kul med bebisar, låter som en riktig drömkull!!
Sticker genast in på hemsidan och kikar :)

Kommer snart en dagsfärsk bild på de små.. ^^,

Glömde skriva att än så länge lever de 16 som fanns kvar efter första natten då en inte klarade sig. =)
Två har ljusare ögon och kan tänkas kunna bli eventuellt siameser. Och jag tror jag sett rätt, fyra är nog garanterat dumbo! 

Grattis till kullen! :)

Tack.. =)

ååååååh!! Vill ha :<
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Jag lovar er, det är jobbigt att stödmata små bebisar! Där är två som är väldigt små så jag nappar dem också med mjölkersättning så hoppas de kommer ikapp.

Lycka till, riktigt söta är dem iaf :)

Tack.. =)

Joo, tänkte bara säga det i tråden då jag får massa mejl som undrar över om jag har honor kvar. Tyvärr är alla honor tingade gott folk, eventuellt finns det hanar kvar dock. Det kommer fler kullar lite längre fram för er som vill ta kontakt redan nu gör då det, för jag vill skapa en så god kontakt med folk som möjligt innan jag bestämmer mig för att sälja till någon. =)

oj oj oj, så fina:D
vill ha vill ha… men ack jag måste hålla fingrarna i styr tills jag flyttat:( *suck*
Min blogg: SweGizmo.se

Åh vad fina de är:)
Vrf har en dött nu då?
hade du hanar kvar nu då? för min kompis villej u haft av dig men då sa du att det inet fanns några kvar? mvh
gud vilka söta:D man blir bäbis sugen:D

Näe… så där söta får man ju inte vara!!! Åh, moshmoshmosh!!! Tänk, 15 ungar!? Det är verkligen en flitig moder!! Ja säkerligen en flitig matte också, men mamsingen får en stor eloge av mig!
Mmm mums! Mera bebisbilder tack!

#26 underbara små rumpor och tassar!! :)

Mysnosar - eventuellt, det är inte samma som att där är några kvar. Jag håller just nu på att kontakta alla som lämnat intresse sedan innan en tid tillbaka. Och jag sa dessutom att din kompis själv skulle kontakta mig då jag inte säljer råttor via mellanhänder. =)
Dramatik - Två i kullen vart väldigt små och jag stödmatade dem hela tiden men det gav inget resultat på den ena tjejen, hon dog igårkväll. Fortfarande stödmatning på den minsta killen också i kullen, jag hoppas att han klarar sig.
Det kommer fler bilder om några dagar på alla sötnosarna, tänkte vänta tills de öppnat ögonen. ^^,
naaw, sjukt söta och fina och MÅNGA korvar!! 
de är så himla söta 
du skrev att du tyvärr inte kunde vara till så mycket hjälp för att du inte hade några kvar, hade du sagt att du hade några hade hon ju självklart kontaktat dig, men eftersom vi fick avslag direkt tyckte vi inte att det var lönt att hon ringde, så hon köpte en på djuraffär istället…
=)

Okey, det är synd när de dör, men du har ju 15 fina små bebisar kvar:)

Ljuvliga :)

Mysnosar - du får gärna mejla mig om du är missnöjd på något sätt så kan vi säkert reda ut det för har jag sagt nåt du tagit illa vid dig av så har det iaf aldrig varit min mening, vad jag vet så skrevs mitt inlägg om att det eventuellt finns hanar kvar några dagar innan du hörde av dig till mig. Har för mig att jag även tipsade om andra som kunde haft råttor som behövde hem som din kompis kunde ta kontakt med. =)
Men nu vill jag inte att kulltråden ska handla om kontakten mellan två personer, för nu vill jag att tråden ska vara en glad plats för mina bebisar att visa upp sig på. 
hoppas du snart visar nya bilder :)
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

De har börjat öppna ögonen några nu.. ^^,

Då kommer det snart bilder?
*kan knappt vänta*
Ghaa!! Vill se nu!! (två ska bli mina juee) otålig!!
ingen fara=) det är inget jag är upprörd över, vill med se bilder på dina söta små! =)

flere bilder:) hva veier de nå? er så spennt
Bilder!Bilder!Bilder!Bilder! :DDD

Bilder kommer ikväll, ska fotografera de små nu.. alla har öppnat ögonen och går runt i buren och sånt, såå söta.. ^^,

ÅH vilken mysig bild! Jag får lust att krympa till deras storlek och bara krypa ihop och mysa med dem! <33

Sötnosar! Vilken härlig liten hög:D
dem var nästa gulligare när jag var hemma hos dig :) fast dem e super söta här med :)
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/

Oj så fina!
Älskar mina stora små vänner..
Uj Uj uj..nu längtar jag verkligen efter den dagen vi får komma o hämta di våra..
Vilka små charmtroll!
Vad är de andra för några..? Siameser?

De andra två ljusa är dove. =)
Kommer du att ta fler kullar på the mirrors truth så vill jag gärna välja kull-tema om det går bra.
(Förresten… Hur är det med Dumbo? Hört något på sistone?)

Att jag aldrig lär mig… ma ska inte titta i dina bebistrådar XD sockersöta är dem! <3

#49 YNK!!! Jag vill också ha…. Nej, det ska jag inte. Men det riktigt värkte till i hjärtat!

Flera bilder!!! 
Ja, för skjutton! Mer bilder!

jeg har så lyst på dove
kan betale deg 500 for en sånn:P

Nej nu är det dags för fler bilder tycker jag, nyfiken ju

gud vad alla tjatar :S det räcker väl med att en säger att den vill ha nya bilder, jag tror nog att Linda lägger upp bilder så fort hon har tid:)
Så söta bebisar:)

såååå sjukt söt!!!!!!!! 

Är alla tingade i kullen? mvh

#65 Smälter totalt…. börjar bli otroligt bebbesjuk nu av alla små söta bebbar!
Ååååååhhh :')
asså NÄÄÄÄÄ du får inte visa sådana saker :P
snart kommer jag och råttnappar dom 

#65 åååh vad söt! Det borde ju vara brottsligt att vara så söt!! Jag smälter..

Rif funkar inte som det ska för mig så kan inte lägga upp fler bilder, men det kommer fler bilder när jag märker att rif funkar för mig igen.. =/
Underbart! Vilken lycka för dig Absinthe!
Man känner sig så rik och när ungarna är 5 - 7 veckor gamla är de underbara. Det är helt hemskt att behöva sälja dem när de är som goast.

jeg bare super gleder meg jeg

#75 oooo jisses så söt, en sån skulle jag kunna tänka mig 

Nä! Vad söta de är
Ser fram emot fler bilder, men åh de är verkligen söta som karameller=)
söta dom är… 

GLEDER MEG SÅ MASSE

ååååååh! avis avis avis avis! Jag vill ha en till Absinthråtta :<
#82 OJOJ vad stora dem har blivit sen jag såg dem :P
#82 så extremt fn, fin färg, nog första gången vad jag vet jag ser den färgen på en råtta.. 
vad heter den? (färgen asså)

#85 Färgen heter Russian blue=)

Helt sannslöst vackra!
Älskar mina stora små vänner..

Ååh vad fina!
naaaw #77! <3333
#86, okej…
grymt härlig färg, så fin…