Snövit och dem 7 små dvärgarna
Jag har fått en liten kull här hemma. Några är redan tingade och några ska jag behålla själv. Men jag lägger ändå ut en annons då inget är säkert ännu.
Dem är idag när annonsen skrivs 10 dagar. All information finns inte tillänglig ännu men jag söker så mycket information jag kan.
- Födelsedatum: 14 mars 2010
- Färg, teckning och hårlag: black varigeted. resterande teckningar kan jag inte namnet på (kolla på bilden…) Alla blir dumbo, släthåriga
- Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning (4v): 7st. 7st överlevande än så länge 10dagar gamla
- Faderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning: Mesen 090221, 480g, blue hooded, dumbo, släthårig
- Moderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning: Nicolina 090435, osäker på exakt vikt ca 380g, black varigeted? dumbo, släthårig
- Syfte med parningen eller om det är omplacering, anledning: Min första planerade kull som jag hoppas på föra vidare friskhet, bra hälsa, bra temperament samt unika teckningar.
- Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo: Både mamma och pappa finns här hemma. Iom denna sidas beslut om avstängning av en viss medlem får yttligare funderingar kring detta tas via mail.
- Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Föräldrar till kullen är omplaceringar. Båda fungerar mycket bra i flock. Unika individer med stor personlighet. Mamma Nicolina är liite för framåt för mig, inte några problem alls med henne men skulle önska en något lugnare temperament.
Mesen är en underbar kille som fungerar utan problem att sätt in vuxen i en ny hanflock. Något för feg för sitt eget bästa. Med dessa bakgrunder hoppas jag få fram lagom framåt råttor. Att Nicolina och Mesens enda mindre bra sidor som jag upptäckt jämnar ut sig på bäbisarna.
- Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Pris ej bestämt. Är på gång att regga dem i SRS. Hoppas kunna göra detta så snart som möjligt.
- Ort där råttan/råttorna finns: Linköping
- Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus):
mail säkrast: charlottesamuelson@hotmail.com
För uppdateringar kolla på min hemsida: http://lejonhjarta.webgain.se/information/index.xhtm
Msn: charlottesamuelson@hotmail.com
Telnr: 0736311534 (väldigt dålig på att svara, inte ett säkert kontaktsätt, men finns som alternativ)
- OM ANNONSEN SKA VARA LÅST ELLER INTE
Annonsen får gärna låsas. Vidare information och frågor på mail, msn eller via hemsidan.