Färg hjälp, igen?
Färgen är jag inte helt hundra på så de får någon annan svara på.
Men striped roan är han iallfall : ) Och jätte söt..
Striped roan var jag ganska så säker på men inte färgen.
Vart kan man läsa mer om färgerna? Har kollat på SRS men inte hittat hans färg.

striped roan, färgmässigt ser jag inte för min skärm är lite dålig.
Qui dormit, non peccat
Blue stiped roan kanske?
Har en kille hemma som e blue husky roan och han hade ungefär samma färg som liten, lite ljusare bara.. Men det är en vild gissning, Är dålig på färger 
Medarbetare på Sphynx iFokus

Jag gissar på agouti, men gärna någon bild med bättre skärpa :)

Jag är inne på mink, jag! Haha
Älskar mina stora små vänner..

#6 För svarta tippar tycker jag
Garva inte nu, Men min gissning är….. TADA! Blue agouti 
det är säkert jätte fel men..

#8 Jag garvar inte.. men börjar fundera på om jag ska kalibrera datorn.. för jag tycker råttan går i brun/svart inte blå/brun eller bara brun som i mink.. (är det bara min dator?)
Det kan ju vara min dator med.. Men i mina ögon kan den vara blå, beror ju kanske lite på hur mt den har blekts kanske?
På min skärm är råttan silver ;P Fast jag vet inte vad en sån färg heter x'D
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jag säger att den är blue striped roan.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

ingen som har en blue roan att slänga upp en bild på? Så jag får jämföra i min stackars dator.. för jag vil linte hålla med :P
Jag genvägar genom att fråga om du vet vad föräldrarna har för färg!
Tycker nog att han skulle kunna vara blue agouti enligt min skärm. Han ser tickad ut, men för kall för att det ska vara vanlig agouti.
//frida
Jag tar lite mer bilder på honom i morgon och lägger upp.

Jag går på allamejs linje och säger blue
#14, Jag har ingen som helst aning om färgerna på hans föräldrar, tyvärr.
Kan vara ljuset från kameran som luras också. Men jag fixar lite flera bilder. Kan ju hjälpa en del.

näe jag funderar på agouti faktiskt, blå är den inte på min skärm iaf.
Qui dormit, non peccat
Och i min datorskärm är råttan en mycket glänsande silver, vilken färg det nu då är :p
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Jag håller med MangoMelon. Jag ser ingen tickning alls, och inget rött…
Får hålla med MangoMelon och KickanW.. Ser silvergrå/blåfärgad ut i min skärm.. Blue nånting?
Mvh Nathalie

Jag måste säga att jag tycker den ser blå ut..

på min skärm ser han ut som att det lutar mot blue…

Samma här, ser varken rött eller tickning :P

Det röda är det första som försvinner från ag ro. Allt bleks till brunt i olika nyanser typ
Fast för mig är rött och brunt ungefär samma sak, dvs ingenting jag ser i den där råttans päls. Och jag har själv haft en agouti roan - I hans päls syntes det spår av brunt och rött tills han var kritvit.
jag ser inget rött överhuvvetaget.
Tror fortfarande de e blue och då en agouti om det inte är bilden som spökar till färgen. För jag har en blue roan pojk härhemma och hans färg ser inte ute sådär
# 27 inte nu… men om du kollar på gamla kort så gör han det….
tror oxå på blue tycker inte den ser tickad ut
Olle har aldrig sätt ut sådär, du minns väll när vi hämtade honom hur jätte blå han var? Och han har samma färg nu fast mkt ljusare..