Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 2481 ggr
Cis-j
0

bra veterinär runt skara?

hej, skulle behöva lite hjälp med att få tips om bra veterinärer runt skara, någonstans i skaraborg iaf.

Någon som vet? Sen undrar jag om det är dyrt med en undersökning som tar 600 kronor i grundavgift för att undersöka en råtta? Jag har för mig att jag sett lägre priser här inne när människor behövt ta sina råttor till veterinären, så blev lite paff när jag pratade med tidsbokaren..

hus-musen
0

Vet ingen bra vett där tyvärr, men 600 är väl rätt normalt ändå.. Det kan kosta allt från 300 till 700 för ett vanligt besök. De flesta veterinärer tar samma undersökningsavgift oavsett vilket djur det är.

Qui dormit, non peccat

Cis-j
0

jag ringde och pratade med falköpings smådjursklinik, de borde ju vara hyffsat bra när de heter "smådjursklinik"… tycker man ju iaf.

Det var blå stjärnan som ville ha 600 per djur, men hon jag pratade med sen menade på att det inte var någon där som var kunnig på råttor. Så då känns det lite meningslöst.

hus-musen
0

Blå stjärnan är dyra av sig, men ska det inte finnas en bra vett där.. hmm, kort minne! Det finns en veterinärtråd nånstans under kategori 3.. där ska det stå mer info!

Qui dormit, non peccat

Cis-j
0

Okej.. ja jag hittade en tråd som alla skulle tipsa om bra veterinärer, men närmaste vad jag såg var en gunnar i töreboda.

Thirre
0

#4 Jag brukar åka till Töreboda med mina råttor, han tar långt ifrån 600-700:- för en undersökning. Tror jag brukar betala en hundralapp. Inte ens när hans Medarbetare, som är en vecka hos varje veterinär i närheten, kostar det så mycket. Hon är förövrigt också bra med råttor och relativt nyutexaminerad. Finns en tjej som jobbar hos Olle Eriksson i Mariestad som också är bra, har varit där nu det sista. Åker absolut inte dit när Olle jobbar, den personen vill jag inte ha i närheten av mina djur.

Det senaste jag gjorde hos en veterinär, på Olles mottagning men med den tjej som har sitt kontor där, betalade jag 300 eller liknande för en avlidning. Tror Olle tog 400:- för ett besök för länge sedan, akutbesök dessutom.

Jag vet inte om jag har hjälpt till något eller bara snurrat till det.. :/

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Jinaum
0

Blå stjärnan göteborg har smådjur expert. Råttor. han har jag själv varit hos.

Vet ju att du bor i närheten av Vara så det säger jag nej till. Även om de tar emot råttorna och undersöker dem. Men själv har jag ingen tillit för dem längre. Var det kanin, hund, katt eller boskap/häst så ja. men inte något mer annorlunda. Iaf från min sida.

Skall höra med min kompis hon viste någon annan. Inte koll på vem dock.

Cis-j
0

#5 okej, ja jag provade att ringa honom men han hade bara telefontid på morgonen,

Okej, ja men då vet jag lite iaf, om jag behöver åka in med dem i framtiden..

#6 Ja jag provade att ringa dit, fick prata med en tjej och så..
Nej de här i Vara har ju ingen vidare koll alls, så dem går jag absolut inte till. När min ena tjej hade öronskabb så fick jag ju be om stronghold, sen när jag fick det så hade han ordinerat ut tre droppar, tre gånger med tre veckors intervall. Överdosering fick jag senare veta i en annan tråd här på rif, så nej tack. Vet att de annars har varit duktiga på hundar och säkert andra större djur också, men inte råttor…
 Numera bor jag i skara :) och det känns bra att kolla upp om det kanske fanns någon/några bra i närheten.. Men det var du som bodde här i Vara va? (Är i vara och har APU just nu)  :)

Ja, det får du gärna kolla med henne :)

Jinaum
0

mjo jag bor ju i vara.

Veterinären min kompis talat om fanns i Ale.

Cis-j
0

i Ale? vart ligger det? :P