Bestämma tecken..??
Hej!
Jag bifogar bilder på alla mina råttor..
Jag skulle behöva hjälp med att bestämma teckningen på alla! Har aldrig riktigt fattat hur man ser skillnda på dom…

Man behöver nog en bild för att kunna se:P
Ja det skulle ju underlätta iaf. ;)

black hooded
You can't spell Bitchy without Itchy

#5 agouti hooded
#6 black hooded
You can't spell Bitchy without Itchy

#8 Black hooded
#9 kan du visa hur magen ser ut på den? gissar på Silverblack eubk rex
#10 Black hooded
#11 Gissar på Champagne hooded. Har hon bläs?
#12 Black husky roan
#13 Black hooded
#14 Black hooded
#15 Black husky roan

Magen på Mike är helt vit..
Och Mildred har Bläs ja
Mildred låter då som en champagne husky roan
Ok, isåfall antingen ambk eller eubk beroende på hur mycket det vita går upp för sidorna på honom. Men skulle gärna vilja se en bild på hans mage så man kan säga det säkert vad han är. en ryggbild visar inte så mycket i på denna teckning. :)

Bebisarna sover nu :)
Så bilder kommer imon..

Mike är en Silverblack ambk rex :)
#20,21 jag skulle säga att han är hooded mm, han kan lätt tas för en ambk, men då han hade så mycket vitt på ena sidan så vill jag säga att han är hooded. En ambk ska ju enligt standarden ha en pannfläck, har han inte det så är han hooded mm, har han en pannfläck eller bläs så blir det ambk mm.
Hooded missmarked eller ambk missmarked
(missmarked används ju när en teckning är så lik en annan att det är svårt att se skillnad, och det verkar ju passa in här.)
/Alexandra

Hur ser Mike ut under hakan? Har fått höra att vita strimmor och liknande i ansiktet och under hakan talar för ambk.
Fast jag skulle gissa på en övertecknad hooded. Är kass på teckningar men jag tror ändå att det ligger närmast till hands..
Älskar mina stora små vänner..
Jag tänkte också som #23 när ja såg mike.

Han är en övertecknad hooded :D
emmej, om du inte hängt med är altsså mike en black hooded missmarked 

Taack alla! :D