agg mellan mig och Nicciz?
Svaret på det är nej, jag hyser inget agg mot Nicciz. Om hon gör det mot mig kan jag inte svara på, det jag kan svara på är hur jag själv känner.
Jag är en öppen, ärlig och rak person som ofta speglas i mitt sätt att prata. På forum har jag dock lärt mig att linda in saker i bomull för att minimera möjligheter till missförstånd och de inlägg jag svarade på igår var av den mer raka och informativa karaktären.
Jag vet inte om det är för att jag vanligtvis är diplomatisk, neutral och ibland överpedagogisk som har gjort att folk tror att jag hyser agg mot Nicciz. Jag förmodar att dessa funderingar och tankar hos andra har uppstått ur de senaste inläggen då jag under två veckors tid inte varit speciellt aktiv på denna sida. För vad annat kan det grundas i?
Dock undrar jag varför folk orkar lägga ner tid på att försöka luska fram intriger folk emellan, kanske har det med människans nyfikenhet att göra och tycket för att förkovra sig i smaskiga detaljer. Varför startas annars rykten och skitsnack?¨
Nicciz är även hon rak i kommunikationen och det händer att hon inte orkar vara diplomatisk och ifrågasätter gärna inlägg. När jag gör det, ja då skall jag hysa agg mot den personen? Tror inte det för det gör jag inte.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Jag skulle gärna vilja att de som har intresse av hur det står till mellan mig och Nicciz lämnar en rad och ger förslag på vad det är som jag har pikat henne för. För i min bok har jag inte gjort det, pikat. Det är inte något jag brukar syssla med…
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
Jag förstår verkligen ingenting just nu.
Det är inte ofta men nu är jag ett frågetecken :)
Jag har inte sett något aggigt (ja jag vet att det är ett egenkomponerat ord men om andra får säga ait så får jag säga vad jag vill) i de inläggen som du refererar till, kanske är det för att jag lärt mig hur ni kommunicerar och därav inte lägger någon förutfattad mening i inläggen.
Varför kände du dig tvungen att skriva detta inlägg? Något som hänt?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Har man missat någon tråd?. har det hänt nått?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

jag har inte heller sett något.

??????

Jag fick det berättat för mig att folk tror att jag har något emot Nicciz, att jag pikar henne i några av mina inlägg. I vilka vet jag inte heller och lite därför jag skriver denna tråd, även för att få veta vilka som tycker det. Dels för att undanröja alla tankar på att jag skulle hysa något agg mot henne och dels för att få konkreta exempel på hur och när jag har pikat henne.
Jag är väldigt restriktiv gällande folk jag inte tycker om, jag ger alla en chans och lyssnar själv inte på snack som florerar. Jag själv vill ha ting bevisade för mig innan jag hoppar på något och detta är en form av kringsnack, skitsnack eller ren nyfikenhet. Då jag är medveten om att jag är konflikträdd, en av anledningarna till att jag inte vill vara i bråk med någon, och att jag inte dömer folk i första taget så vill jag ha denna sak utredd.
Folk stör sig på något om alla ;-P. Sedan när man redan är överfull med skit så skvalper bägaren över och man behöver gnälla av sig. Råkar man gnälla av sig till fel person som inte kan ta det hela med lite ro utan sprider runt. Så brukar det oftast bli värre än vad det är.
Som barn mäter avstånd. Det var så häääääääääääääääär långt. Men i själva verket var det så hääär långt.
Jag vet inte hur ofta jag säger att min hund är tjock, ful,jobbig men det är han ju inte egentligen. Man behöver bara få tömma av sig om precis allt. Och där kommer ofta msn in. Och som sagt, pratar man med fel person som inte förstår att man inte menar det som man säger det så blir det bara fel om den personen pratar vidare.
Inget att direkt ta åt sig över.
Jag pratar med nicciz en gång om dagen och har inte direkt hört nått som skulle vara direkt elakt.
Ende jag personligen tycker är jobbigt är alla dessa super långa inlägg. Jag klarar inte av att läsa mer än halva och hoppas oftast dom inläggen helt.

Frågan var ju inte om Nicciz hyste något agg mot mig, för där hoppas jag att hon isf skulle ta det med mig som jag skulle göra med henne. Ifall jag hade något emot henne. Faktum är att hon en av de som jag respekterar högt på denna sida.
Det är intressant att när man konfronterar folk så blir det oftast tyst…
Verkar ju som om nicciz inte gör det alls och inte har någon lust att diskutera saker igen med en person som tror så. Eller så är det jätte sant och hon vill hålla sina åsikter för sig själv. Man kan inte gilla alla.

Vad pratar du om egentligen zickan? Det känns som om mina inlägg feltolkas..

Jag kan tycka att era eventuella problem eller icke-problem med varandra, Thirre och Nicciz, är er ensak och jag förstår inte alls varför det över huvud taget behövs en tråd i ett öppet forum om det? ;P

#11 Enligt mig har vi inga problem och anledningen till att jag lade upp den här var för att det som talas om härstammar härifrån.

Jag orkar inte slösa min energi på sånt här gnabb och frågeställningar som konstant dyker upp om olika människor hela tiden. Så jag frågade rakt på sak i Pm till Thirre. För för mig är saken klar, jag fick svar på frågan därför har jag inte ens lagt mig i den här tråden. Tänkte att den väl dör ut och funderingarna och spekulationerna om mig o Thirre likaså.

Jo, jag är inte intresserad av att hålla liv i denna tråd heller. Inte längre än nödvändigt. Jag startade tråden för att jag dels ville reda ut för andra att jag inte hyser något mot dig Nicciz men även för att se vilka det är som har trott det. Kanske naivt att tro att folk skulle ge sig till känna.

#14 Fast jag kanske är dum men jag tror att det är när man bryr sig för mycket om vad andra tycker det blir galet :P

Ja jag fattar inte varför du bryr dig om ifall andra tror att ni är ovänner eller ej? ;)
Huvudsaken är väl att ni vet, resten kan skita ner sig.

#15 Jag har lidit av det i många år, att bry mig om saker som inte stämmer, när det figurerar skitsnack och där jag är inblandad. Jag vill reda ut ting när jag är oskyldig, ja då mår jag inte bra om folk tror att jag är den skyldige. Det är bland det värsta jag vet, när folk tror sig veta saker om mig, vad jag har sagt eller vad jag känner.