Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1553 ggr
SitaL
0

Råttor på Tradera

Hittade en annons på Tradera där det är nån som säljer två råtthonor med bur! Kändes inte alls bra. Trodde inte mina ögon när jag såg det och Jag tycker inte det är okej att sälja djur på tradera!

Hoppas länken fungerar,nån som kan göra den klickbar :)

http://www.tradera.com/Tva-vuxna-ratthonor-med-bur-auktion_301774_109482185

piaca
0

Nej man får inte sälja levande djur på tradera! Har anmält annonsen nu för granskning…

Kalli
0

Det får man inte. Har också anmält detta till Tradera.

Magda
0

nu har jag också anmält annonsen! att bara komma på idén att sälja djur till högstbjudande på tradera!! Skrikandes

SitaL
0

Åh vad bra att ni anmält! Ja det kändes inte alls bra! Förstår inte heller hur man kan komma på idén!! sjukt!

Allamej
0

Anmält. Det är inte tillåtet…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

KickanW
0

Jag har också anmält. Det brukar ta bättre om många gör.

SitaL
0

Jag har oxå anmält nu!

Nicciz
0

Någon som mailat säljaren och tipsat om bättre annons sidor för djur? Här tex?? Blocket? zoonen?? Ngt?

KickanW
0

Jag tror inte det går tyvärr.

De gånger jag försökt maila säljare utan att skriva en direkt fråga så har mitt mail inte skickats, eftersom det strider mot traderas regler. Att tipsa om en annan annonssite är nog inte helt okej.

Nicciz
0

Kontakta säljaren Meddelandet skickas till säljarens registrerade e-postadress.
Din e-postadress maria@outsec.se och ditt alias anges som avsändare. Viktigt Det är inte tillåtet att föreslå handel av objekt utanför Tradera. Sådana affärer strider mot våra regler och kan leda till avstängning.

Så står det, men om annonsen strider mot deras regler lär det ju knappast skada Tradera o strida mot deras regler, den som strider mot reglerna i det här fallet är ju säljaren.. men jag vet inte.

KickanW
0

De har någon slags teknik som läser av vilka ord man använder, så tyvärr spelar det nog ingen roll att säljaren bryter mot regler - Jag tror att meddelandet kommer stoppas ändå, om man skriver t.ex. "blocket" eller "ifokus". Jag vet faktiskt inte exakt hur det fungerar men jag har aldrig kunnat maila folk om något annat än just "Vilken storlek har den?" och liknande.

Men prova kan man ju alltid!

Cindy S
0

Jag provade att maila, men nämnde fokus, så det kanske inte kom fram. Kanske någon kan maila och fråga "Vet du inte att de kan komma till ett hemskt hem?"

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Tezzy
0

Har också anmält samt mailat henne

Skrev att det inte är tillåtet att sätt levande djur på tradera auktion

Cindy S
0

Såhär svarade säljaren "Finns ingen som vill ha råttor ändå så ja tvivlar på att nån kmr buda o om nån gör de så ska ja se först om dom e djurvänliga, annars kan dom kyssa mej därbak.."

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

hus-musen
0

klarar man inte ens av att följa traderas Annonsregler så klarar man nog inte av att bedöma hem heller.

Qui dormit, non peccat

Tezzy
0

djurvänlig?! hon om något är väl knappast djurvänlig

Allamej
0

Ok, hon kanske är den första som säljer på tradera, jag har sett kaniner och katter där men inte råttor… men hon är inte den första som auktionerat ut en råtta

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Cindy S
0

Jag tipsade om den här sidan (Djurannonser, inte råttsidan) och han sa att han skulle in och kika.

Hoppas han hittar en köpare här.

Jessica Jones (2015-)

Denna kommentar har tagits bort.
Lancia
0

Å där kom hon :D

Lancia
0

Hahaha. Humor :D

Cindy S
0

Ifall du inte lär dig att bete dig kommer du att bli avstängd från den här sidan, vilket betyder att du inte direkt får det lättare att sälja råttorna.

Jessica Jones (2015-)

Svartlock
0

som att ja bryr mej ?

ja kan säla råttorna på tradera, de e INGET fel me de, ungefär som på blocket..så deså..

Lancia
0

#24, nja, förutom att det inte är tillåtet att sälja djur på tradera. Lycka till, jag hoppas dom får ett nytt hem snarast.

Återkommande problem det där med att missa bokstaven i, i det där fula ordet du försöker skriva. Grisfitta stavas det. :)

Kalli
0

#24: Eftersom de inte är tillåtet att sälja levande djur på Tradera så kommer din annons att tas bort. Det är inte heller samma som Blocket där du är fri att sälja till vem du vill, på Tradera säljer du till den som ger bjuder mest pengar.

Svartlock
0

ja och ? då säljer ja ti den som ger mest pengar…duuh

Svartlock
0

lancia: ja ti dej får dom ju absolut inte komma iaf :)

Blizzard
0

#29 Vart finns dom??

Lancia
0

Nån som vågar sätta emot på att Svartlock blir RiFs kortvarigaste medlem? :)

Svartlock
0

blizz: skåne, la.

Svartlock
0

lancia: blir ja avstängd ede inte så svårt att bli medlem igen, bara att använda program där ingen ser va för ip adress ja har :D

Blizzard
0

#33 okej, synd bor i eskilstuna en bra bit uppåt i landet:( Hade kunnat tagit dom annars

hus-musen
0

sidan är inte byggd på ipnummer så om du byter spelar ingen roll.

Qui dormit, non peccat

Cindy S
0

#32 Troligen. Jag tycker så synd om råttorna.

"Hej, jag såg din annons på blocket."

"Vad är det med det då grisfitta?"

*klick*

Jessica Jones (2015-)

Allamej
0

Svartlock.

Eftersom du är ny på sidan så får du härmed en extra chans att uppföra dig och tänka på ditt språk.

Din annons på tradera bryter mot deras regler så dom kommer att plocka bort den så fort dom kommer till jobbet imorgon.

Välkommen till Rif. är tänker vi på språket, vi svär inte i var och varannat inlägg och vi behandlar våra medmänniskor på samma sätt som om dom stod framför oss.

Om detta inte går in och jag måste radera ett till inlägg av dig så kommer jag att kicka ut dig från sidan och du har vips missat all chans att få god hjälp och kanske ett gott hem till dina små. För ingen, och jag menar ingen här inne kommer att vara så urbota dum att dom bjuder på en annons som kommer att bli borttagen pga. regelbrott.

Jag förstår att du känner dig en smula påhoppad men vänligen tvätta munnen med tvål och försök igen.

Väl mött

Ps. om du nu ska lägga in annonsen här så följ annonsreglerna

Svartlock
0

blizz: min farsa bor i torshälla, han ska ti mej i sommar, men de e kanskr försent då ?

Svartlock
0

allamej: lägg er inte i om min annons e på tradera ? då får vell tradera ta kontakt me mej, INTE NI ! sköt ert skit i andra.

hus-musen
0

#38 har redan visat personen skrivreglerna via pm=)

Qui dormit, non peccat

Cindy S
0

# 40 Det är råttorna vi tänker på, inte dig.

Jessica Jones (2015-)

Allamej
0

Tack för besöket Svartlock. Du har inget som helst intresse i att vara en god medlem utan du vill bara spy ur dig galla.

Den som hade 25 minuter vann.

Svartlock
0

dom har de bättre här än hos dej iaf

Svartlock
0

whatever =)

Blizzard
0

#39 okej Nice, jo det var synd att det skulle vara så lång tid till sommaren hade det vart någon vecka hade det ju fungerat men kanske inte några månader. Men om du inte får iväg dom innan sommaren så finns jag iallafall

spiritedaway
0

ojojoj vad ska man säga?

Magda
0

jisses.. måste vara ngn form av rekord i kortast tid som medlem.. Förvånad hoppas tåttorna får vad dom behöver trots mattes? ovårdade språk, och hoppas att de hittar ett nytt hem..

svaartlock
0

ok

svaartlock
0

#48 stfu :D

spiritedaway
0

om jag skulle försöka sälja mina råttor skulle jag inte bete mig sådär.

Att skrämma bort några av dom bästa råtthem man kan hitta är ingen bra idé.

Allamej
0

Och nej, bara för att man skapar en till användare så  innebär det inte att man får vara kvar.

Det kommer däremot bara att göra mig grinig och då är jag inte snäll något mer.

Allamej
0

Och nej Magda, Hon bröt sitt egna rekord :)

Svrtlock
0

Joo

hus-musen
0

jajemen poff bortaGlad

Qui dormit, non peccat

Svrtlock
0

om ni ber mej om ursäkt för att ni la er i så gör ja med de, men ja tänker inte gör de först för ja har inte gjort något fel :)

SitaL
0

herregud,ja vad ska man säga! Hoppas verkligen att råttorna kommer till ett BRA hem!

Itchy
0

det är nog snarare du som ska be samtliga medlemmar och Medarbetare om ursäkt för otrevligt språk och onödigt jobb med att ta bort användare efter användare

You can't spell Bitchy without Itchy

Cindy S
0

#56 Du kallade oss grisfitta därför att vi tycker att råttor förtjänar att säljas till den bästa köparen, inte den högstbjudande. Hur kan det vara dåligt, att vi bryr oss om försvarslösa råttor?

Hur kan du tycka att det är VI som gjort fel? Har du ingen moralisk kompass alls?

Jessica Jones (2015-)

hus-musen
0

#59 Coola ner dig lite, ingen ide att slösa energi.

Qui dormit, non peccat

Cindy S
0

#60 Jag vet, men jag trodde verkligen att hon var sådär med flit(trolling), men hon verkar tro att hon gör rätt. Tycker alltid det är så konstigt när folk kan se det på det sättet och tro sig att ha rätt att säga såna saker för att folk vill hjälpa råttor.

Jessica Jones (2015-)

locksvart
0

men om ni nu e nåra råttvänner så kanske ni borde sikta in er på alla vilda råttor som folk slänger ut, ska ja oxå göra de ? ja eju ingen djurmänniska :)

hjälp dom ? lol

locksvart
0

hade ja inte vart en djurmänniska hade ja u slängt ut råttorna på gatan o skitit i att hitta bra hem åt dom..men visst, om de e bättre tycker ni så slänger ja ut dem, redan ikväll

Itchy
1

att du ens överväger att slänga ut dina råttor på gatan är bara mer bevis på att du inte är ngn djurmänniska

You can't spell Bitchy without Itchy

Susse85
0

Jag tycker att ni är lite väl elaka och hårda mot svartlock, ni känner inte henne och borde inte nervärdera henne på det sättet, jag däremot känner henne och kan gott tala om för er att någon djurgalnare människa kan man inte hitta.

Inte konstigt att hon blir arg när ni fjantar med henne så.

Hon tar väl hand om sina djur men med privata skäl kan hon inte ha kvar 2 av dom 22st varam 14 ungar som hon har.

Och jag kan inte heller förstå var problemet ligget via tradera, samma på blocket, märker hon att dom som ringt eller skrivit om annonsen inte är kloka i hjärnan så säger hon såklart Nej.

Ni känner inte henne och borde ge henne en ordentlig ursäkt.

Ni är inte bättre själva.

piaca
0

låsa tråd kanske? tror inte ni kommer nånstans mera med detta…

spiritedaway
0

När man lägger ut på auktion är det högstbjudande som gäller. Även om det är en idiot så måste hon sälja till den personen. Det är där problemet ligger.

Att folk ens påpekar att det är emot reglerna att göra så och att dom reagerar visar ju bara att dom bryr sig om råttorna.

Även om man känner att folk lägger sig i så kan man inte säga vad som helst.

Susse85
0

Vare sig hon måste eller inte så gör hon inte det, då får tradera och köparen säga vad dom vill.

Men om ni nu bryr er så mycket så köp dem då.

Susse85
0

Om man inte kan be någon om ursäkt så har man inte vuxit upp än, då är man inte vuxen.

spiritedaway
0

Så då ska man först bryta mot reglerna och auktionera ut djur trots att man inte får det. Och sen ska man bryta och vägra sälja trots att nån gett bud?

Då bör man verkligen använda en annan annonssida.

#69 Vem ska be om ursäkt för vad? Alla försökte ju bara hjälpa, sen fick dom skit för det.

Allamej
0

Susse, jag tror bara att du är ytterligare en version av Svartlock.

Denna tråd tar sig ingenstans. Den låses och sen får Svartlock ta med tradera om deras regler och den varning som hon kommer att få.

Beklagligt att någon som ska föreställa sig vara en djurvän inte är kapabel att finna rätt forum för sina avsikter.

Jag hoppas att alla de råttor som är kvar har ett bra liv och att dom är väl omhändertagna.

tildabelle
0

#65 Man får inte sälja levande djur på tradera. Det är inte någon här som kommit på den regeln utan det är tradera.

Säljer man på tradera så har man inte rätt att neka någon att köpa. Den som bjuder högs ska också få köpa varan. Så argumentet att man "kollar upp köparen" funkar inte om man säljer på tradera. (Det är nog därför det är förbjudet att sälja levande djur där".

Det är ingen som tycker att just svartlock inte ska få sälja på tradera, utan INGEN ska få sälja djur på tradera.

Det är ingen som hindrat henne från att lägga ut annons på blocket eller djurannonser mfl.

/Alexandra

Inlägget är låst för nya kommentarer