Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 741 ggr
Ribessa
0

Föra ihop 2 råtthonor..

Hej. Jag har Neytiri, 1 år & Zamira ca 9 veckor som just nu bor i olika burar. Då jag försökt få dom att acceptera varandra.

Jag har den just nu i den andras bur, att Zamira är i Neytiris och vise versa. Tillsammans på min säng så har dom "snuffat" på varandra, och springer runt lite. Mest Zamira som vill nosa på Neytiri, och Neytiri springer, fast sedan blir det ömsesidigt, om ni förstår. Sedan helt plötsligt rycker dom ihop och Neytiri hoppas på Zamira. Dom piper osv, fast jag tror inte att nu igårkväll att Neytiri reste ragg som hon gjorde första gången.

Hur tycker ni att det här låter? .. Jag skulle behöva lite hjälp och tips osv.. och vad ni tror/tycker/tänker. :)

Ribessa
0

*putt*

beckare
0

Presentera dem på ett ställe där ingen av dem har sitt revir är mitt tips Glad

Lole
0

Sålänge du inte hittar något sår på någon av dem, är det ingen fara om dem piper. Men låt dem som sagt träffas på neutral mark och när du sätter in det i buren MÅSTE den vara skrubbad och ren, så inga rester från den ena eller andra råttan finns kvar :) Låt dem träffas varje dag och ha deras burar nära varandra (?), det borde fungera! ;D

cosmonita
0

Det är viktigt att du ger dem tid och att du låter dem träffas på en helt neutral plats tex köksbordet flera gånger innan du försöker med att ta in dem i samma bur. Läs på Glimmers sida om jättebra tips vid introducering.

Ribessa
0

Okej! Tack! :)