Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1073 ggr
minflock
0

Tips vid dåligt immunförsvar

Jag söker all infomation jag kan hitta om hur man kan boosta upp och förebygga sjukdomar hos råttor. Här hemma finns endel råttor med ett dåligt immunförsvar med sig i bagaget. Dem blir lätt sjuka och jag undrar hur man kan hjälpa dem och förebygga att sjukdomar bryter ut.

Mina egna tips är näringsrik mat, kan jang i fodret i förebyggande syfte, lite vitlök i fodret.

Någon som vet om Viacutan kan fungera förebyggande även på råttor? En länk bifogas om ni klickar på namnet Viacutan.

Har ni fler/andra tips?

Lole
0

Att de inte står i drag.. kanske lite te (av någon sort jag inte minns vad den hette, roobos te eller något sånt?).. Är inte bra på sånt här, någon annan kan nog svara bättre! ;P

Cis-j
0

jag brukar köra med rooibos-te med honung och vitlök och/eller några droppar med chi san i vattnet för att mildra förkylningsbesvären. Går väl förmodligen att förebygga förkylningar på samma sätt antar jag.

Håll en temperatur på 22-23 grader i rummet, så långt bort från fönstret som möjligt typ, så att det inte är något drag i buren. Om man är rädd för att det drar ändå så släng en filt över buren.

Ha en massa "bös" i buren, mycket fleece och annat gosigt som de kan boa med så håller de sig varmare bättre.

Ge inte kall mat eller dryck.

Det är lite som jag kommer ihåg i huvudet just nu.. Jo, om de är förkylda och de kanske får sämre att andas, öka luftfuktigheten i rummet. Det går att göra genom att bara lägga en blöt handduk över ett varmt element.

:)

minflock
0

Värmelampa använder jag till mina råttor som är extra känsliga. Den tycker jag är toppen och gör så att dem alltid kan få extra varmt om dem behöver det.