Skrikande råtta
Jag har en råtta som har en tendens att skrika när jag plockar upp honom. Det är till och från, alltså inte hela tiden, så jag är orolig för ifall han har ont någonstans. Likadant när han bråkar med sina kamrater, så skriker han betydligt mer än sina kompisar.
Det finns råttor som är väldigt pipiga, men om du är orolig för att han har ont tycker jag du kan ta honom till veterinär som kan undersöka honom.
Jag har med en pipande råtta. Jag tror inte hon är sjuk eller något, tror det är mkt för att jag plockar bort henne från ställen där hon vill vara, där hon inte ska vara.

Han verkar inte ha ont på "utsidan", för jag har känt igenom honom, och det är inte varje dag som han skriker. Jag vet inte om det är ett tecken på att han vill vara ifred. Vissa stunder går det jättebra att ta upp honom och mysa med honom, och andra sekunder, framför allt när han ligger och spanar eller leker så skriker han. Men så jag ska hålla ett öga på honom och kolla igenom honom ofta, men som det ser ut nu har han inte ont utan vill helt enkelt vara ifred. Förståeligt, det vill jag med vara ibland =D

Har också en pipis i min flock, som precis som #2, piper för att protestera. :P

ah, Okej. då gör han det antagligen för att säga till alltså :P