Välkommen till Familjen!
Jag presenterade aldrig mina råttor när jag blev medlem på RiF och sedan hade jag totalt glömt det.
Har nu utökat flocken med en liten tjej som går under introduktion med mina andra 3 flickor.
Tänkte att jag skulle presentera alla nu då jag glömde förut ^^
Först kom systrarna Seven & Kola
Efter att ha avslutat min praktik på en djuraffär fick jag Bella i avskedsgåva. _(Hon är inte uppfödd på affären utan blev skänkt till dem av en privatperson)
_
Och så i förra veckan kom jag hem med en liten tjej innanför jackan då jag gick ut för att köpa ett plasthus :P
Lilla Primadonna, hon är en, men hon kallas Donna.
Vem är vem?
Seven är PEW
Kola är Black Striped Roan
Bella är en Agouti Irish mm.
Donna är Black *nånting* vet inte riktigt än ^^'
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
När jag ser den sista bilden på magen så tänker jag på en el gitarr xD
#1 Haha det var exakt samma sak som en annan tjej sa när hon såg bilden ^^
Hon tyckte att jag skulle döpa henne till 'Hero' efter Guitar Hero :P

#2 hon ser nästan ut som en av mina råttor :)
som oxo har en elgitarr på magen ^^
You can't spell Bitchy without Itchy
#3 vet du då möjligen vad teckningen heter? :P
Har din vit käke? :) (man ser lite på bilden att Donna har det :P)

#4 black europeean berkshire missmarked…
och våran Buffy har inte vitt på hakan…
You can't spell Bitchy without Itchy
#5 Då var det nästan som jag trodde då :P Hade gissat mer på American Berkshire mm. :P
Hehe då är Donna lite unik iaf :P Trodde inte att det fanns många el-gitarr råttor x')

#6 Du gissar rätt ;) hon ligger närmare en ambk mm, hon har för höga strumpor och vitt på nosen. Har hon mycket vitt svansen så är det ännu närmare en ambk mm.
Sockersöt är hon!!! Nästan i klass med Seven <3!!

Ska bli kul att träffa dina tjejer snart, zakaraa!
Älskar mina stora små vänner..
#7 ah som jag trodde då :P Vitt på nosen? Menar du det man ser på (hennes) vänstersidan under nosen? :P Hon har bara en liten bit, ca 3cm, vit svans
Hehe ja Seven har blivit väldigt speciell för mig, hon har aldrig varit en favorit men jag har börjat se henne med andra ögon. Kan inte säga vad som hänt men hon ser annorlunda ut! Ska du på Tierp uts? :)
#8 Ska bli kul att träffa Dig snart ;P

#9 Ja, lite klantigt uttryckt av mig, alltså hon är vitt på hakan o morrhårskudden. Mycket möjligt en saboterad bläs :P 3 cm är mycket och tyder på ambk.
Gissningsvis har hon en otecknad eller en undertecknad eubk förälder och ambk 2-3generationer ut. Anledningen till att jag gissar det är just för att för att vara en ambk ska hela undersidan vara vit, men som det verkar har mera färg avlats in och gett henne färgad haka men allt är inte riktigt med ännu. Men man ser att det vita börjar dra ihop sig. Hon skulle lämna dåliga eubks om hon gick i avel, med dåliga menar jag att magteckning och tassteckning kommer fortsätta att sitta ihop i ett gäng fler generationer. Men skulle man avla in henne i ambk eller variegated skulle hon nog kunna bidra bättre, OM hon ens platsar i avel såklart XD
Jaopp jag kommer till Tierp, om inte annat för att pussa på Seven *hahha

Får jag fråga varför agouti tösen är en irish mm? Är det för hon har eubk sockor? kom på det nu nämligen att om du jämför med Bella så har Bella helt ok eubk tassteckning fram :D
#10 Ah då förstår jag :) Är troligtvis en saboterad bläs som du säger då den täcker både över- och under käken hon har även en liten vit prick i "virveln" under hakan/halsen.
Ja någon avel är inte tänk på henne då jag inte har en aning om hennes bakgrund så efter henne blir det inga ungar, Samma gäller Agoutin :P
#11 Skälet till att det står att Bella är Irish mm är för att domaren på Gävle utställningen sa det(se bifogad bild :P) Själv hade jag ingen aning ^^'

aha då förstår jag, det var säkert Gail och hennes svansstopp dille XD