Ska skaffa råttor igen! Tips?
Ska skaffa råttor igen efter några års uppehåll! 2 blue honor :)
Behöver lite tips, var ju ett bra tag sen jag hade råttor.
Hur fick ni era råttor rumsrena? att dem gör sina behov i en låda i buren? Mina råttor har aldrig gjort de , utan gjort de överallt i buren.
Kan man klickerträna råttor?
Hur lär man råttorna att vänja sig vid katter/hundar utan att få panik?

när man ska träna dom att gå på toa så ska man ha en egen toa låda åt dom och sätta alla bajs kluttar där, tror man ska helst ha en annan sorts strö med?
ja man kan klick träna råttor :3 och kommando, kanske inte precis som en hund men nära på ^^
finns massa bra artiklar man kan läsa här, bla om träning :3
Jag har aldrig tränat mina att gå på toa utan dom har gjort det på egen hand, de är ju renliga djur, jag brukar ha kattsand i toalådan, sån klumpbildande och en liten kattspade, perfekt! Har det dock inte nu för jag har en mullvadsråtta som gräver ur all sand :P
De flesta av mina råttor har aldrig varit rädda för katterna, har haft dem ute i soffan och på golvet tillsammans under uppsikt, men det beror ju även på hur katten/hunden beter sig.

Men attans Malin vilka vackra honor :)
Att få dom att gå på låda tycker jag inte kräver någon direkt träning. tycker dom brukar vara duktiga på det själva. Själv så har jag toalätt i lådan, så kan ju vara smart att ha det i början så dom är vana vid det.