Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 781 ggr
Kiyona
0

Epilepsi - någon som har erfarenhet?

jag skrev inatt tråden "han spyr!!Göra något?"

Har pratat lite och epilepsi kommer fram.

Finns det någon här på dett forum som kan något om epilepsi hos råttor?

Någon som har/haft enråtta med epilepsi? Vad gjorde ni? Vad finns att göra? När vet man att en råtat har epilepsi?

Någon veterinär man kan ringa som kan just råttor och dessa problem mnin råtta har stött på?

Tacksam för svar…

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

elektra1
0

Har aldrig sett en råtta med epilepsi. Men däremot hade vår katt det. Jag trodde han svalt något olämpligt, för han försökte spy, sen började han rycka i kroppen, sen hängde han fast sig på elementet, helt stel och krampade, efteråt väldigt orolig och skrek och sprang omkring, sedan otroligt hungrig, sedan väldigt trött. Det var ungefär samma sak varje gång han hade anfall. Men vet inte riktigt hur en råtta reagerar tyvärr.

Kiyona
0

#1, det borde väl typ vara samma sak.

Blev det en personlighetsförändring?

jag misstänker epilepsi anfall, eller en hjärtattack/stroke. Han är på mig hela tiden, glömmmer saker, och jag får ge honom mnat och vatten, och påminna honom flera gånger i minuten….:(

Om han inte är med mig, så hgår han med sina knappt fungerande ben och ser lycklig ut, men väldigt trött….sover mestadels, eller vill avar med mig….

Hungrig och törstid är han hela tiden….kanske för att yhan sover s mycket och "glömmer" bort var vatten flaskan är när han står framför den och drack ur den för en halv sekund sedan…

Har baar gråtit hela dagen, glad för tt han lever, men….han är så konstig, och han skäms över det….Och ingen vet att ringa till heller för det är helg….

Men han är mysig och go och käpar hårt. Och hoppasd han klarar helgen…

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **