Ultimata transportburen?
Är på jakt efter en perfekt transportbur till mina 5 råttor. Den ska vara:
- I plast eller rostfri lättt metall
- Inte ha större mellanrum än ca 1 cm mellan ev. spjälor
- Ha både bärrem/axelrem och vanligt handtag
- Inte vara jättestor och klumpig/tung, då jag ska ha den på kommunala färdmedel
- Inte vara hutlöst dyr, och helst gå att köpa i Sthlm
Om någon har nåt tips, vore jag tacksam, visa gärna bilder också på era transportburar
Nu hittade jag en som såg bra ut: http://www.pwss.se/product.php?productid=4841&cat=1381&page=1
Nån som vet om den är bra? Finns den att köpa i Sthlm på någon djuraffär tro?
Den där transport buren köper du billigt på ÖoB :)
Köpte min (blå) för 69kr
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Uhm missade resten av min text >.<'
Transportburen är mycket bra, tänk bara på att inte ha för många råttor i den för länge.
Jag har 3st råttor i den och tycker det känns trångt.
Är det samma som länken alltså, Gulliver från Gibbon?
De ska bara transporteras i den, inte bo där
Japp det är samma
Jo men det kan bli för trångt ändå ;)
Själv ska jag köpa en till och transportera 2 & 2
VAd bra, då ska jag åka dit och kolla, tack!
De kommer vara max 3 timmar i buren, tror det kommer funka. Blir lite mycket att släpa på sin egen packning och 2 transportburar på t-bana och bussar, skillnad om man åker bil…

Det går inte att transportera 5 vuxna råttor i den där ÖB-buren. Även om det "bara" är 3 timmar.
Jag föreslår att du köper en bra och robust katt-transport och sätter på lite tätare galler på framluckan. Det finns bra och relativt billiga med axelrem mm.
Ok, tyckte 40 cm bred lät rätt bra… Kattbur har jag, får kolla upp om den kan omtransformeras till råttransport…

Är det vuxna råttor du har är det nog inga problem att använda transportburen som den är. Men man kan annars ta nät (finns lagom med rutor på 1x1 cm) och vira fast med buntband eller ståltråd på framsidan. 
Blandade storlekar på dem, så iaf måste jag nog fixa ngt extra skydd. Menar du tygnät? VAd är buntband?