Råttor iFokus

Råttor

Etikett: off-topic
Läst 1293 ggr
NaimaG
0

2 år senare och mitt erkänande.

Hejsan.

En del av er minns mig säkert och många av er har inte den blekaste om vem jag är. Trotts att det gått två år vill jag ändå få saken ur vädret genom rekommendation från min psykolog.

Två år sedan drev jag något jag kallade råttuppfödning men som jag idag skulle kalla ett skämt, ett skämt som gick under tusentals olika namn och jag kan börja med att säga Pebree så fattar hälften av er. Jag var på den tiden, innan jag visste det jag vet idag att jag har ADHD och Aspergers Syndrom, mentalt instabil och ursäkta språket, jävligt egoistisk.

Jag vill be om ursäkt för mitt dåliga uppförande, för alla tusentals lögner och bortförklaringar jag drog, för att jag inte lyssnade på er när jag vet att jag borde ha gjort det och för att jag utsatte råttorna för mitt egoistiska tänkande.

Idag äger jag inga råttor, har inte gjort på ett par år, och anser inte att jag borde ha några. Jag är inte kapabell till att ta hand om ett sådant djur utan nöjer mig med de fyra jag har här hemma.

Jag vill specielt be om ursäkt till Allamej och Daydream, er borde jag ha lyssnat på från början.

Jag hoppas ni godtar en ursäkt och att ni accepterar att jag kommit till att inse att det jag gjorde var oacceptabelt, fegt, egoistiskt och rena skammen.

Ni alla uppfödare gör ett fantasitiskt jobb och ni fick mig att inse hur lågt jag verkligen sjönk.  

Väl Mött
Naima,Umeå

Magda
0

hej! jag har ingen koll på vem du är men jag tycker att det är modigt och väldigt bra av dig att be om ursäkt och berätta att du insett att du hade fel Glad

MichaelE
0

Jag måste själv ställa mig bakom NaimaG då jag var med och hade denna uppfödning och även jag får nog be om ursäkt för er andra även om jag inte var den personen som syntes till så fanns jag där.

Naima - jag är stolt över att du talar ut, det är starkt gjort av dig.

Zakaraa
0

Även fast jag inte har en aning om vem du är eller vad du gjorde i det förflutna måste jag säga att det är väldigt modigt och starkt gjort av dig att göra denna nu :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

NaimaG
0

#1 & 3 Jo jag måste plocka bort mina spöken från garberoben så energin har fritt utrymme att flöda i. Flört

Jag höll på med mitt h*lv*t* i 1 år. Jag var en sådan idiotisk person men idag är jag helt annan tack vare min medicinering och psykiatrins hjälp. Inte lätt att leva funktionshindrad.

KickanW
0

Wow, säger jag bara. Det här borde många bli inspirerade av!

Alla gör vi fel, huvudsaken är att man inser och kan erkänna det.

NaimaG
0

#5 Jo man är inte mer än människa och det jag gjorde var rent utsagt förjävligt. Uppfödare my ass att jag var, jag var inget annat än en ren djurmisshandlare och satan sån ångest jag haft genom åren. Av att bara skriva här på Råttor iFokus skrämmer mig då jag är rädd för bemötandet jag skulle kunna få men det lättar ändå. Det är skönt att komma till rätta.

KickanW
0

Jag vet nog inte vem du är, trots att jag hängde en del här redan då, så jag vet ju inte vad du gjort eller utgett dig för att vara… Jag hade kanske varit en av dem som var på dig om jag inte varit så grön då.

Allamej och Daydreams är båda två personer med mycket kunskap, så de förtjänar nog ett förlåt.

Mitchika
0

Jag känner inte heller till historien, men måste också kommentera och säga att det är otroligt modigt av dig! Jag har också Asperger (plus Tourettes syndrom) och jag vet hur hemskt det kan vara i perioder när man mår dåligt.

Återigen, otroligt modigt av dig. Jag är jättedålig på att erkänna när jag själv har haft fel, så jag är riktigt imponerad.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

NaimaG
0

#7 Ja, jag borde mycket väl ha lyssnat på dem och jag hoppas att de läser detta inlägg med förståelse och att jag verkligen insett att det jag gjorde var fel. Jag ljög något fruktansvärt och sa så mycket bara för mitt eget behag och tänkte inte på konsekvenserna, för det är jag ledsen. Och gentemot dem ber jag om förlåtelse då vi ofta hamnade i gräl. Hade jag bara lyssnat hade det kanske gått mot en annan rälls.

#8 Jag är själv urdålig på att erkänna och på den tiden, ung som jag var, visste jag inte om mina mentala funktionshinder och varför jag mådde så dåligt men idag vet jag. Att ha en kombination mellan ADHD och Asperger är hämskt då båda ger en rejäla utbrott och humörsvägningar. Tur att mediciner finns. Flört

Allamej
0

Hejsan

Jag blir uppriktigt sagt glad av att höra din ursäkt och jag tackar och tar emot den.

Det var en rent fruktansvärd tid det där och jag är glad att du fått den hjälp du behöver.

Daydreams finns inne på mus.ifokus under namnet Tarmsaft om du vill skriva till henne.

Men som sagt, jag är glad att se dig tillbaka på banan med rätt prioriteringar och en bättre självkänsla.

Lycka till :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

ellizz92
0

de känns som att de e ganska många som mår dåligt som just skaffar sig råttor, har stött på ganska många nu på bara en månad, kanske för att ja själv ingår i den gruppen o letar mig till sånt, men på nått vis känns de så…

NaimaG
0

#10 Tack Allamej, det värmde att läsa de orden. Och du ska veta att jag är hemskt ledsen för vad jag gjorde. Jag insåg inte då hur dåligt jag mådde.

Det känns i alla fall bra att jag idag har den hjälp jag behöver även om det innebär medicinering rästen av mitt liv. Glad

Anvariel
0

Mycket modigt och starkt av dig!! Fel gör vi ibland, små, stora, minimala och gigantiska. Men det är inte alla som vågar erkänna det man vet att man gjort fel! Modigt!! Och säkerligen bra för själen.

Lycka till! Medicinering resten av livet? Ja, du är väl som alla andra då? ;) Vi äter väl alla nån medicin. Nä, men skämt åsido, bra att du fått hjälp och mår bättre! Måste vara skönt med en diagnos också som förklarar varför du mått som du mått! Bra bra!

mikeiko
0

Beundransvärt och bra initiativ. Jag var inte med på den tiden, men uppskattar alltid ärlighet.

#11 Jag tror att det kan ligga något i det, att folk skaffar husdjur när de känner sig ensamma eller vill ha något nytt att fokusera på. Plus att det är så trevligt att komma hem och att det alltid finns några där som blir så glada av att se en :)

Anvariel
0

#11 #14 Ja visst är det så att man ofta skaffar djur när man mår dåligt. Och det är ju inget fel i det i sig! Djur kan göra ens liv otroligt värdefullt och tillvaron mycket bättre! Men djuren ska ju inte lida av det och där går det ju någon slags luddig gräns. Men mina fina goa tösar har då gjort mitt liv alldeles härligt! Det är så bra att ha en varm råttpäls att gråta i om man har en dålig dag.

ellizz92
0

ne man ska inte skaffa bara för att man ska må bättre

Lole
0

#16 Sålänge djuren tas väl hand om och inte lider, att det är genomtänkt för djurets bäste ser jag inget fel i att skaffa djur för att må bättre. Det vinner i princip alla på! Sålänge djuren trivs och mår bra, dvs får alla dess behov tillgodosedda, tycker jag inte att ANLEDNINGEN till skaffandet spelar någon roll.

Lole
0

Mitt inlägg blev lite OT, men nu ska jag tillföra tråden något till dess egentliga syfte.

Jag var, som många över mig, inte med när detta hände. Men jag kan inte annat än att hålla med dem. Starkt gjort av dig! Det är nog också skönt för dig att slippa bära på det.. Säcken är liksom knuten och du kan lämna det förflutna. Det inspirerar nog också andra i samma sits.

Lycka till i framtiden, med djur och allt annat i ditt liv! :)