Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 811 ggr
Valmo
0

Sätt att avliva?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan.

Jag skulle igentligen avliva min råtta som fått en riktigt bamse tumör bakom framtassen. Tumören är snart lika stor som min handflata och jag kan inte se henne längre utan att börja gråta.

Det var bara så jävla typiskt att jag skulle komma fem minuter efter att vetrinären hade stängt så jag kunnde inte avliva henne idag och jag kan inte vänta en vecka. Hon lider ju så mycket och jag orkar inte veta att hon gör det.

Så jag är desperat efter sätt man kan avliva henne på. Ingen i min familj vill slå henne mot en bänk i en strumpa men dock kan min pappa tänka sig att söva henne med gas eller nått. Men de blir ju svårt att få tag på det. Och det måste ju finnas fler sätt att döda dem på utan att dem fräter eller sprängs.

Och jag vet inte precis vilken ''Grupp'' jag ska lägga det här inlägget i.

Love-
0

man får inte lova att diskutera avlivnings sätt här

Varför inte bara ge henne en bra död och ta henne till vet

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Allamej
0

Det är bara torsdag idag. Gå till vet. imorgon. Kräv en akuttid. Distriktarna har även jour så du kan ringa dom och be om tid. Rekommenderar inget av de alternativ som du angett i ditt inlägg. Och jag beklagar verkligen men använd inte fullt så grafiskt språk hädanefter.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

zickan
0

Vart finns du?. Kanske kan rekommendera någon annan veterinär nära som kan göra det i morgon.
Nästan alla kan trycka in en tid  om man säger att det är akut. Fick själv en tid i morgon för kastrering av min iller fast det inte fanns tid. De bokade om några andra och släppte mig före. (rätt viktigt för iller honor att tas ur brunst annars riskerar de att dö av blodbrist)

Tror inte en råtta som lider skulle vara så mycket anorlunda. Finns även andra alternativ att be en van person göra det åt dig. Men det får som sagt inte diskuteras öppet.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Valmo
0

#3 Jag finns i Eskilstuna. Och den enda jag känner som är van vid det är borta två veckor och åkte i förrgår och det vore inte snällt att låta henne vänta så länge. Men jag får ringa imorgon bitti eftersom ingen vet har öppet vid den här tiden.

Engagera
0

Ring distriks-veterinärerna i Eskilstuna, dom är jättebra. Jag rekommenderar inte att du går till dom nära badhuset…

Distriksveterinärerna har telefontid 08-09.00 !!!

Engagera
0