Jul i råttburen
Jag tänkte att råttorna också borde få det lite juligt nu till julen, advent, lucia och så vidare. Så jag tänkte att alla kunde dela med sig av sina pynt tips nu till jul. Själv tänkte jag hänga ett runt knäckebröd i ett snöre i buren, men vill gärna göra mer, men vet inte riktigt vad. Så skriv era tips, dela med er så att alla kan få ideer. :) Lägg gärna in bilder! :D
Ima att min bur har tack så tänkte jag pynta den :P
Såhär såg min ut förra julen. Jag köpte lite juligt fleece och sydde några hängmattor.
#2: Åh, vad mysigt det ser ut. :)

Så blev min bur :P
vilken bra idé att julinreda buren med sånt som inte kan skada råttorna ^^
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
#5 jag tyckte det var en kul idée. inget är ju något dom når så. Det ser väldigt trevligt ut faktiskt :) Särskilt när man inte har så stort rum eller plats att jul pynta på.
#4: Åh, skit häftigt, synd att man inte har sådant tak, men något liknande måste jag fixa. :P Såg att dem på djuraffären hade plast granris i sina burar, eller inte plast utan sådandär, jaa, ni kanske fattar. xD Kan man ha sådanna i burarna, det såg så fint ut. :3 Fast det var iof hos fåglarna. :P

jag har hört att glitter kan vara farligt för djur om de äter av det, men som sagt, hänger man de utom räckhåll så går det ju bra. fint är det i alla fall.
Nu i adventstider så bör man påpeka att saffran är giftigt, speciellt för smådjur och fåglar. De flesta vet ju säkert redan detta, men det skadar inte att nämna det igen.
Altså Inga lussebullar till råttorna, i alla fall inte med saffran i degen.
mina råttor både tar sig upp på taket och drar in saker som hänger ner över buren. Så det där är inget jag kan göra iaf :P Men hängmattorna med hjärtan på var väldigt fina!

jag har tänkt på det att hänga knäckebröd i buren , fast har bara stora knäckebröd , men det kanske är förstort ? 
#10: Det lär ju bli uppätet direkt, så något vidare pynt är det ju inte :P
#2 Kan du förklara lite grann hur du gjorde den där som är som en avlång triangel? Funderar på att sy en själv. (om det blir för OT kan du pm:a, om du vill såklart)
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
#12: Var i buren sitter den? Jag har bara sytt helt vanliga fyrkanter och ett "rör".
#13 Nästan längst upp i buren, den med röda hjärtan (ursäkta min dåliga förklaring i #12, har dåligt ordförråd just nu x))
#14: Den översta med röda hjärtan? Det är ett rör, jag har bara format tyget som ett rör och sytt det runt några tunna plexiglasskivor som jag klippt ut. Jag improviserade hela tiden så jag minns inte riktigt hur jag sydde faktiskt.
#15 Okej :)
åh så mysigt!!! #2 och #4 som har era burar på bild,.. vart har ni köpt dem? finns det sånna svarta?pris? är på jakt efter en sån fast svart.. :) lite OT men..