Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 1775 ggr
x930622
0

Råttungar säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

•Födelsedatum: första kullen kom 1/2-10 och andra kom 4/2-10

•Färg, teckning och hårlag: Black hooded (tror jag)

och black (tror jag)

•Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning (4v): ska väga dom imon

•Faderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning:

•Moderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning: Bus 25/4-09 tror jag, 325g, mink

Tuss 25/4-09 tror jag, 355g, mink hooded

•Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo: Privat person

• Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb:
  • 100 kr för en råtta, inte reggade

•Ort där råttan/råttorna finns: Munkedal i västra götalands län, kan även ta dom till stenungsunds området..

**
•OM ANNONSEN SKA VARA LÅST ELLER INTE:** Ej låst.

• Övrigt:  Avelsförbjud, finns hanar kvar!

• Telnr, epost och alternativa kontaktsätt: PM, maila på Thiildalagerqvist@hotmail.com eller ring på 0760563613

• Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Alla funkar bra i flock :)

• Syfte med parningen eller om det är omplacering, anledning: Syftet var att jag ville ha fler av dom två honorna jag har, ska själv spara 2 st :P

mieeow
0

Tror tyvärr det kan bli svårt att sälja ungarna pågrund utav var släkten längre bak kommer ifrån.. :/ om jag hade haft plats och pengar hade jag avlastat dig från ett par. Lycka till iaf! :D <3

hoppas inte detta meddelandet försämrar säljarchanserna nu :S ….

mieeow
0

Jätte fina bebisar Btw! C:

[veralera]
0

#1 Om folk köper från djuraffärer så varför inte här;)

Här inne håller väl kanske mest på med avel, men slänger du tex ut en annons på blocket så struntar ju folk fullständigt i vart de kommer ifrån:P "Den vanlige lille människan" är ju ändå inte insatt i att vissa problem faktiskt kan ärvas genetiskt, utan vill bara ha en söt liten "leksak";)

Vissa av de köpare jag hittade på blocket var inte ens intresserade av att SE föräldrarna:p

De mörka med vita tassar var ju supersöta!=D

x930622
0

Vad roligt att det kan komma något snällt ur din mun " Veralera "  !

#1: nä, har fått sålt hälften ungefär.. tack så mycket :)

[veralera]
0

Jag har inte sagt ett enda "elakt" ord till dig, jag tyckte bara det var oseriöst av dig att gå in i ett råttforum, där det finns en massa erfarna råttuppfödare, säga att du vill avla, och sedan inte lyssna på ett enda råd de ger dig.

x930622
0

bara för jag inte har svarat på dem så har jag tagit åt mig vad dom har sagt!

behöver inte svara för att förstå :)

mieeow
0

Vad kul att det går bra,

Veralera du har rätt i om man köper ifrån djurraffär så varför inte här  ^^ tänkte mest på att det blivit en sådan diskussion. Haha men det går säkert! :D

#6 nästa gång kanske du får svara så andra förstår att du förstå ;) om du förstår vad jag menar XD (många förstår, haha)

Thirre
0

Som person kan man dock få råttor väldigt tama och trevliga även om bakgrunden är sämre. Dessa ungar är födda i privathem och förhoppningsvis hanterade mycket vilket kommer att spela stor roll i hur de kommer bli när de blir äldre. Visst, arvet är vktigt och miljön även den. Jag tror att miljön präglar djur och människor till större del än vad arvet spelar roll.

Det finns ingen anledning att förutsätta att dessa kullar kommer vara kassa, om den personen som har tagit kullen hållt på med ungarna kommer de vara trevliga och vara van vid människa.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Thirre
0

Skulle dock råda till att lägga ner litet mer tid på annonsen, det är lite som framgår och dessutom är de inte i den ålder än som frågas efter vid vägning. De är ju bara tre veckor…

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

x930622
0

Thirre: Tack, äntligen någon som ser det lite positivt!

Jag har ute mina bebisar varje dag, flera timmar! dom är underbara!

och ja. dom är bara 3 veckor, men tycker att det är bättre att få annonsen utlagd! säljer dom ändå inte förens dom är 5 veckor, om dom väger som dom ska, gör dom inte de så väntar jag med att sälja dom tills dom kommit upp i vikt, men det är nog inget problem, dom e rätt tjocka faktiskt xD

Nicciz
0

psst.. kullstorlek är antalet födda ungar och antalet levande vid 4v inte vikten ;)

fiffiluren
0

Nu måste jag lägga mig i, ursäkta. Men var det inte sagt att du bara skulle använda en nick? Som det är nu så använder du både x930622 och tussochbus. så nu får du bestämma dig, annars kommer nog nån av sajtvärdarna att stänga av en eller båda för dig om du har otur.

Sen för att peta i annonsen, vet du inte ens vad pappan till kullen heter? Eller vad teckning han hade? Det är ingen ursäkt att det var en kompis hane för det ska du veta om du vill kalla dig för uppfödare. Kan låta hårt men vill man hålla på med något sånt här så måste man ta ansvar.

Förlåt om jag låter elak, men helt ärligt börjar bli lite trött på alla som tvunget ska ta hobbykullar och som tror att de vet allt i världen och det råkade vara dig det går ut över. Så förlåt än en gång om jag låter elak. Men jag vill faktiskt börja se att informationerna går fram så att inte allt känns förjäves hela tiden.

Glad Psst Ungarna är supersöta :)

Allamej
0

Korrekt av fiffiluren. En användare ska du ha, den andra ska stängas ner. Om detta inte görs nu de närmaste 24 timmarna så tas båda bort.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

x930622
0

#12 : pappan heter Alfred, tror han e black husky roan eller hur de stavas! jag hade hjärnsläpp när jag skrev annonsen! ursäkta !

jag vill inte kalla mig uppfödare, bara för jag tog 1 kull på mina råttor behöver inte betyda att jag vill bli kallad uppfödare.. :P

Tack :)

thildatessie
0

bor med i västra götalands län, men vet inte vart munkedal ligger? asså är iinte bra på sånthär.. hur långt är det till borås från dig?

x930622
0

#15: vet du vart stenungsund ligger ? kan ta dom dit..

thildatessie
0

eh nej ? :S alltså hm..bor utanför svenljunga nära borås typ ..  vet inte om jag är intresserad då jag tror att det är långt bort och då jag redan har ev  råttungar som jag ska köpa från en tjej här

x930622
0

okejj, om du inte ska det, kan jag ta dom till göteborg

KickanW
0

#17: Nu var faktiskt TS snäll och gav dig ett erbjudande, och så svarar du med "eh, nej? :S". Om jag vore TS skulle jag bli rätt ledsen över en sån sak.

x930622
0

:)

zickan
0

#19 vad missar jag?. hon skriver ju bara att hon inte vet var det ligger? Vad är det elaka i det? Sedan att det kanske är lite för långt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

x930622
0

vet inte.. :P

kanske hade kunnat skriva, nej de vet jag inte eller ngt xD bryr mig faktiskt inte, vill hålla bra stämmning här :)

btw, så har jag bara 5 bebbar kvar att sälja :)

zickan
0

Haha.. okej. Bara jag som ser det mest som ett litet virrigt svar. Sagt det i verklighet en miljon gånger när folk frågat om jag vet var saker ligger. Men på forum kanske det låter illa.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

x930622
0

ah, vi skiter i det nu tycker jag :))

thildatessie
0

okej förlåt att ni missuppfattade det, jag menade eh nej?:S att jag inte vet var det ligger. ursäkta

x930622
0

Det är lugnt :)

Lole
0

Har du fler bilder?? Är jätte nyfiken på hur de ser ut!! :)

x930622
0

nej jsg har inte det :( min mobil gick sönder, men jag ska försöka skaffa nya bilder :D :)