RÅTTUPPFÖDARE SÖKES!!!!!!!
Hej,
det är så här att jag ska EVENTUELLT skaffa råttor, (om mina föräldrar går med på detta)
Vill verkligen hjälpe en omplacering och har hittat en råttkille på blocket. men då måste han ju såklart ha en kompis med :) så jag har kollat på internet men hittar inte en enda uppfödare i halland eller älvsborg/västra götaland. det absolut bästa vore om jag kunde hitta en i Boråsområdet då det är där som jag ev ska köpa råttan, annrs vore det bra om det fanns någon i Varberg, i "värsta" fall Falkenberg eller Halmstad. är i varberg nästan varje helg så det skulle passa bra. annars skulle jag få ta bussen eller något till Falkenderg/Halmstad om inte mina föräldrar vill köra. men iallafall så hoppas jag på att hitta någon här :) någon som vet?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
okej, tack så jättemycket! vill inte köpa i djuraffär så det var bra :)
hm, det fanns bara i GBG, får se om det finns transport
fanns ingen transport som åker i närheten av det jag bor.. -.-
Lägg in en sökesannons. :) Att skaffa råttor som inte kommer från grossister och djuraffärer är inte alltid helt enkelt. Man måste ju vilja lägga ner lite tid för att få det att klicka :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

jo, måste bara prata klart med mamma och pappa . så att jag inte planerar och skaffar fast det inte är 100% säkert att jag får.

#6 oj såg inte att du skrev! jag svarade på den som skrev innan. jag mejlar dig men det är inte alls säkert att jag kan köpa någon. men man kan ju kolla :)

#0 Om två veckor är det årsmöte för Svenska Råttsällskapet, då är det många som reser från hela landet och sammanknyts i Stockholm för att sedan resa hem igen. Så mitt tips är att kolla över hela landet och välja en uppfödare som känns bra.
Även om den inte har kull just nu eller tills dess går det ju fler transporter. I april är det en utställning i Gbg och då åker ett flertal neråt i landet igen. Osv, osv ;)
Mitt tips är även att läsa denna, LÄNK några få men bra tips på hur man hittar en seriös uppfödare, det är verkligen inte lätt alla gånger.
Jag vet att Brisby's har parat en hona nyligen, jag tror att Shannaras har kull, Midgårds kommer para inom kort. Det är babyboom år i år så du behöver inte ha bråttom heller. ;)
men för mig tar det ca 5 timmar att åka till stockholm så det går inte om det var det du menade. men jag ska kolla, mejlade emmej innan
Thildatessie, jag tror mer att Nicciz menade att det kommer att fara folk till och från Stockholm som bor i närheten av dig och att dom då kan hjälpa till om du ber snällt.
aha, jo ska kolla det, :)