fler frågor om råttor :)
Har några fler frågor om råttor:
är dem nattaktiva?
vad ger du dina råttor att äta? blandar ni själva? frukost,middag,kvällsmat?vad får dem?
färskmat, är det som ägg,nötter och ex mat som blev över vid middagen (utan starka kryddor) något mer som räknas till färskmat?
Vad ger ni för Torrfoder? märke osv.
är dem nattaktiva?
Det beror på vad man vänjer dem vid om man har dem mycket ute under dagen så är dem trötta och sover på natten.
vad ger du dina råttor att äta? blandar ni själva? frukost,middag,kvällsmat?vad får dem?
Dem har alltid tillgång till Torrfoder sendan får dem samma mat som jag själv äter om det inte är för mycket kryddor i osv för då lagar jag något till dem.
färskmat, är det som ägg,nötter och ex mat som blev över vid middagen (utan starka kryddor) något mer som räknas till färskmat?
Färskmat är all mat som inte är torr som tex: furk, gönsaker, mat som blivit över osv
Vad ger ni för Torrfoder? märke osv
Jag blandar mitt själv vilket många andra också gör. Jag anser att det är mycket bättre att bland själv än att köpa färdigblandad efter som den tyvärr oftas inhåller för lite näring,
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
Nattaktiva:Mina små flickor håller mig vaken på nätterna så på den frågan är det Väldigt nattaktiva här hemma hos mig, men det är endast de råttor jag har nu. De förra var inte så väldigt nattaktiva utan höll på mer under dagarna, så jag antar att det är olika från individ till individ.
Mat:Mina råttor får en torrfoder blandning jag gör själv som står inne dygnet runt. Förut körde jag Axa grynblandning med lite annat som jag blandade i (åter kommer till det) men efter ett tag märkte jag att de lämnade brunblandningen och då köpte jag Axa Osötad müsli och blandade i; Pumpafrö, solrosfrö, oskalade jordnötter, dinkelpuffar, linfrö, sesamfrö, kattmat (Royal canin, utan taurin). Ibland kan de även få hasselnötter om vi har det hemma.
Sedan får de färskmat varje dag, de får antingen det som blivit kvar från middagen eller så blandar jag ihop något av det vi har hemma. Mina flickor älskar Pölsa avokado och pasta. Mina flickor struntar i maten på dagen och äter endast på natten, så de får färskmaten på kvällen.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
okej tack så mycket :) bra att få lite tips :)