Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1460 ggr
Engagera
0

Har bestämt mig!

Nu har jag bestämt mig för att utöka i mitt råttbo - och ska INTE köpa ifrån någon djuraffär.

Maja & Luna ska få fler vänner, det känns som att dem skulle behöva det! Speciellt nu när de börjar bli lite äldre och 2 känns litet och elakt på nått vis. Dessutom vill matte ha små tösar att klämma på Tungan ute

Jag kommer behöva köpa en ny bur. Vill icke ha en furret tower för jag skulle bli tokig på städningen eftersom jag har gris-råttor *fniss*

Däremot vill jag skaffa en Hornbach eller dyl. (en bur där man kan ta bort bottnen) men jag BLIR TOKIG PÅ DERAS SIDA. Jag hittar aldrig rätt och får ont i huvudet så fort jag ser den! Vart finns en vettig länk där man kan beställa ifrån? Skrikandes

Nicciz om du läser detta - vart har du köpt dina burar ifrån? :))

ps. Skrev nyligen i en tråd om en blågrå liten tös som fanns i djuraffären där jag bor. Hon är såld! Gick dit och kollade efter henne men någon hade köpt henne :') Hoppas hon kom till ett bra ställe!!!

Engagera
0
  • Vem har kullar just nu?
  • Vart finns hornbachburar?
  • Är det någon som sitter vid datorn just nu? ;)
tildabelle
0

* Det verkar finnas kullar lite överallt, iaf om man läser här på RIF =)

* Hornbachburarna finns på hornbach =) bara att kolla upp var närmaste hornbach affär finns.

* jag sitter vid datorn :P

/Alexandra

Engagera
0

Nu har jag faktiskt mailat till 2 uppfödare i alla fall :)

Okej. Men bor icke i närheten utav någon affär så tänkte ifall det faktiskt fanns en direktlänk någon visste om xD

Trevligt! :D jag med!!!!

Mod kan ta bort min tråd eftersom alla ändå kommer be mig "söka på sidan" Cool

Mysnosar
0

jag med vid datorn

Engagera
0

Nice! ^^'

tildabelle
0
Nicciz
1

Nicciz läser *fniss*

Min största voljär är från zoosajten. Men den skickas inte längre och vill du inte ha en tower vill du absolut inte ha en sån XD.

Min något mindre och avdelbara är beställd från imazo. Och den som är i storlek som en Hornbach, fast en Ferplast är från blocket (Tack Lancia)

Var det inte någon som hade en hornbach till salu här nyss? Missdiss? Gissar.

Hornbach finns i Fittja och i Gbg vad jag vet

Vart bor du ??

Engagera
0

Hihi jaa för du har så himla fina burar är grymt avis ^^

Jag bor i Eskilstuna inte så långt ifrån sthlm men har ju ingen bil o så :)

Engagera
0

Och förresten jag har mailat dig Nicciz! :)

Nicciz
0

Ha koll på blocket, även eskiltuna bor säljer saker *hahaha XD*

Oki ska kolla på en gång :P

Engagera
0

Jo jag håller koll där, men just nu är de dö-läge på eskilstunablocket ;P

mikeiko
0

Du borde kunna köpa burar på din lokala djuraffär om du inte har möjlighet att åka. Många burar kan man ju bygga ihop på exempelvis höjden, om de inte säljer voljärer!

Engagera
0

Jaa fast de kostade SÅ jäkla mycket! Var inne idag och kollade i deras broshyrer. Det var 3000-5000 för de jag ville ha, som är lika bra som hornbach - vad jag tror då :)

har faktiskt funderat på om man kan bygga ihop min nuvarande med nån annan. Men jag vill ha hjul på och att den är högre :P asch!

Nicciz
0

#13 Det är om du ska ha ett känt märke som Ferplast. Min avdelbara från imazo kostade 3000 och den är dubbelt så bred men lika hög som en sån där Feria eller vad de heter, så en sån i mindrestorlek borde inte kosta mer än 1500 eftersom jag har dubbla bottnar.

[lucke]
0

Här har du stora, hyfsat billiga burar på hjul:

http://www.zoovaruhus.se/Ovrigaburar.htm

Vet dock inte om de skickar…

Engagera
0

Okej :) Hur sätter man ihop burar då? Klipper man sönder ett hål i taket på buren? Känns lite riskabelt, tänk sabbar jag buren jag har O.O

Jättebra sida lucke - tack ^^

:)

Engagera
0

Kommer nog köpa Denna vad tycks? :)

[lucke]
0

Fin, men jäklar vad dyr!

Engagera
0

Denna är billigare och min kille tycker jag ska köpa den istället :P bara lite mindre :)

[lucke]
0

Har du kollat pwss? Där har du tex denna, för ett lägre pris:

http://www.pwss.se/product.php?productid=3625&cat=891&page=3

Engagera
0

Mycket bättre pris fast itne alls lika snygg ^^

Engagera
0

Någon som har en sån här?

Tänkte ifall den verkar vettig enligt er ;) ?

Engagera
0

Den blir det :D whoho! Måste ha hyllor till dock :D

Verra
0

Har en FOP lagos voljär (använd 2 veckor) tillsalu i strängnäs annars… Inte så långt att åka :)
Behöver ju inte två sånna när jag hämtar min svartlackerade hornbach voljär i morgon! XD

Engagera
0

:) aha men nu är det försent >.< hahaha damn it!

Engagera
0

En bättre bild på hemmet till mina råttisar :) Snart på väg hit! whoho!

Engagera
0

Små luckor dock - det vart jag sur på. Men man kanske kan fixa några själv :)