Nope använder inte alls. Mina får frukt och grönsaker istället.
Qui dormit, non peccat
jag har inga råttor men jag har marsvin, tidigare hade jag c-vitaminer i vattnett men insåg ganska snart att det är rätt onödigt då vitaminerna blir förstörda i kontakt med ljus. Så då blir det bara smaksatt vatten i stället. tror det är bättre att satsa på mat med alla näringsinnehåll de behöver :)
C vitaminer i vattnet är mycket onödigt. c vitaminer i huvudtaget via sådant är onödigt.
När du lägger i c vitaminen i vattnet så är det utan ''funktion'' efter 20 minuter.
MVH Elin
Jag hade droppar då mina råttor va ungar nu får de mer färskvara istället :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
JAg har det i vattnet för det mesta (inte enbart c-vitamin, utan blandning)… Tar själv multivitaminpreparat för att gardera mig. Rådisarna får så klart grönsaker varje dag, det är som en extra gardering…

jag ger mer än gärna vatten med lite C-vitamin brustablett i ibland dels för att ge dem en extra "boost" och dels för att vattnet smakar jordgubb vilket de älskar ;)
You can't spell Bitchy without Itchy

Jag ger en vitaminblandning i vattnet efter råd av veterinär. Naturligtvis får de också färsk mat med vitaminer (i maten alltså… inte tillagt på något sätt).
C-vitamin känns mindre viktigt för en råtta eftersom de tillverkar sitt eget C-vitamin, vilket inte människor och marsvin gör. Lite extra C-vitamin är dock ingen fara eftersom det är vattenlösligt. Dock har jag för mig att för mycket C-vitamin kan ge njursten, åtminstone hos människor.

mine får grapefruit ekstrakt i sitt vann. for at det er en lett antibiotisk effekt og for at det styrker imunforsvaret