Ta med råttan på äventyr?
Hej!
Jag undrar ifall ni vet om man får ta med en råtta på axeln om man ska åka tåg, buss eller båt?
Tacksam för svar om ni vet :)

det har jag gjort massor av ggr, men de har rätt att neka dej att stiga på så länga råttan inte är i bur
You can't spell Bitchy without Itchy
Okej, men man kan väll alltid gömma råttan i luvan eller fickan? :P
Iof skulle man bli lite busted om det stack upp ett huvud från luvan eller dylikt.
Om dom nu skulle ha emot det

Små djur ska färdas i bur står det på en del bussar, tåg och båtar så de reglerna ska du följa. Men annars så länge det inte är djurförbud så kan du bära med dig råttan.
Qui dormit, non peccat
Har dock sett en del människor bli livrädda och äcklade då någon suttit med lös råtta på tunnelbanan… Så kan vara bra att ta i beaktining, att många människor är rädda för/äcklas utav våra älsklingar…
#4 Råttor är ju så grymt söta så fattar inte hur man kan tycka att dom är "äckliga". Det är alltid kul att se folks reaktioner, alltså dom bra reaktionerna haha :)
http://sunflake.weebly.com
Hälsningar Erica och råttorna :)
haha okej :P
Men det är lite jobbigt att gå ruint med en trasportbus hela tiden..
finns det inga ihopfärrldbara transportburar?

XD jag satte skateboardhjul på en av mina transportburar en gång i tiden just för att jag skulle slippa bära XD
annars finns ju såna i tyg, men jag vet ej hur råttsäkra de är :P
You can't spell Bitchy without Itchy
Hahah!
Undrar hur det skulle sätt ut :P
Ja jo jag har hört talas som tyg men tror inte riktigt det är en höjdare med tanke på råttans tänder.. :P

mina bärs runt i en sån där liten hundväsk i tyg. funkar utmärkt så länge de inte blir uttråkade och väskan står på marken.
Qui dormit, non peccat
När jag var hos veterinären med Maja & Luna när de var små så hade jag dom i en transportbur. En unge och hennes mamma var där med deras hund och de tittade nyfiket på mig. Ungen frågade vad jag hade i buren och ajg berättade detta. Morsan såg livrädd ut och såg till att sin unge gick därifrån xD