Introducera nya råttor
Går det att introducera nya råttor till varandra? Går det när de är vuxna eller kan det vara svårt?
Tror jag läst någonstans att det är möjligt, men jag vill vara säker.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Ja det går. Råttor har precis som hundar en rangordning. Om du kollar på artiklar finns det information om hur man kan introducera nya råttor i sin flock.
Det man dock alltid ska ha i åtanke att det kan vara problematiskt att introducera två jämngamla vuxna hanar med varandra.
Det behöver inte vara så, jag har en flock nu där jag kan slänga in det mesta utan att de bryr sig, förutom en kille som e lite småsur några dagar, men så hade jag raka motsatsen för ett år sedan när det blev blodbad och tänkte sluta riktigt illa när jag skulle introducera en jämngammal hane till flocken.
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Lättast är det att introducera en liten råttunge till äldre råttor. Men det kan funka att introducera äldre råttor också men det funkar inte alltid. Kan behövas mer förberedelser och mer jobb innan vuxna råttor accepterar varandra och ibland går det inte alls.
Sök på introduktion här på forumet och gärna på andra ställen också så att du blir förberedd på hur du ska gå till väga.
tack
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -