Vävande råtta.
Hämtade hem en ny kille idag som är jätte bra och kommer jätte bra överens med både småttingarna och den äldre. Nu när jag tittar lite i buren märker jag att han väver likte en häst (Alltså för huvudet från sida till sida) Inte kraftigt utan ganska långsamt. Jag undrar vad detta kan bero på är det samma som med hästar alltså stress och understimulans? Jag meddela att friskhetsintyg kom med när jag hämtade honom.

rödögda råttor gör väldigt ofta så för att "scanna av" omgivningen bättre, det är fullkomligt normalt
*även mörkögda råttor kan ha en tendens till att "pejla"*
You can't spell Bitchy without Itchy

Min ena kille gör också så har för mig att dom görså för att se/läsa av omgivningen, tror jag läst det nånstans att dom med röda ögon kan se lite sämre och att det är därför dom gör så
Okej tack så jätte mkt då slipper jag oroa mig :)
Jag har också hört att rödögda ser sämre, mina rödögda har också suttit så och jag jobbar med försöksråttor där det är väldigt vanligt förekommande när dom ska titta genom gallret. Så det ska inte vara något att oroa sig för 
#4 ''jobbar med försöksråttor''? D: säg inte att du är med och gör djurförsök på dem?! D:
#5 Jag gör inte försök eftersom jag inte är forskare, jag är djurskötare så jag städar burar och sånt.
ah.. okej