Utställningen i Kallhäll
Stämmer sista anmälningsdagen? en sa till mig igår den borde vara till 1/3.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Petutställningen i samband med årsmötet, eller vilken? Årsmötets petutställning är sista anmälningsdag den 25/2 iaf
Är utställningen öppen endast för medlemmar i srs? Om inte- vilken tid börjar den?
gå in på svenskarattsallskapet.se
där borde det stå.
Kollade där, men hittade inte om den var öppen för allmännheten eller när utst börjar..?

Alla som vill är välkommna :) den börjar direkt efter årsmötet så tiden kan variera något enormt. Allt från mellan 14 och 17 skulle jag tippa.
Å, vad trevligt

För att kunna ställa ut sina råttor ska man vara medlem och råttorna ska vara registrerade alt under registrering senast sista anmälningsdag.
Jessica Matson
Topasgatan 64, 421 48 Västra Frölunda
eller
OBS!!Max 2 st råttor/medlem

Upptäckte idag att jag har strullat till det lite. Det är flera som har hört av sig om att det står olika anmälningsansvarig och sista anmälningsdag.
Detta är helt mitt fel. Jag satt innan jag skulle på semester och kollade över lite saker som skulle skickas in till HR. Då lurade jag mej själv och trodde att vi inte fått med utställningsannons för årsmötet så jag skrev en till. Tänkte då att det va lite sent påtänkt att fråga någon annan att sitta som anmälningsansvarig så då tyckte jag att jag kan ordna det den här gången.
Men det som gäller är fortfarande som mitt ovanstående inlägg. Jag hoppas inte jag har krånglat till det för mycket. Hoppas vi ses på årsmötet!
Det borde stå på srs hemsida också att man får ställa ut max 2 råttor.
Just nu gör det iaf inte det vad jag kan se. :/

Enligt ordförand i Srs så är det hemsidans tider som gäller angående sista anmälnings och betalningsdag vilket är den 19/2, om en vecka alltså. Även friskkontrollen skall vara den samma som står på hemsidan, alltså 9.30-10.
I decembers nummer av HR står det sista anm. och bet.dag den 25/2 och friskkontrollen 8.15-9.30.
Nu skriver Tezzlan ytterligare ett datum. Vad är korrekt och borde det inte vara lämpligt att styrelsen är eniga om vad som gäller?
Jag åker längre ifrån och behöver dels veta korrekt datum men även friskkontrollen så att jag vet vilka tåg jag kan ta.
Jag planerar att deltaga både vid möte och utställning.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

#10 Då är något som är helt galet i kommunikationen… för ordföranden har korrektur läst inlägget och godkänt datumet som tills för 2min sedan var den 25/2 fast du kanske pratade med henne innan mig då iofs…
Men nu har vi kommit fram till att vi bjuder på två extra dagar så nu är det det här nedan som gäller:
Sista anmälningsdag:27/2 2010
Max 2 råttor/medlem
Friskkontroll mellan 9.30-10.00
Anmälningar kan skickas på både mail och vanlig post, se uppgifter på hemsidan. Eller i Tezzlans inlägg ovan…

#11 Jag frågade henne via sms den 10/2 kl 15.13 och fick svar den 10/2 kl 17.03. Det är dock i nuläget oväsentligt då ni har kommit fram till gemensamt datum och tid. (Lite dumt dock att det har varit tre olika datum från fem obligatoriska styrelsemedlemmar.) Kanske kan det vara en lärdom av vikten att vara korrekt informerade, dessutom slipper man massor med frågetecken från medlemmar. Vet dock att både ordförande och sekreterare har varit på semester i olika omgångar så det kan vara en förklaring men ändock viktigt att se att styrelsen är enade då det är årsmöte plus utställning arrangerad av Srs riks.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Nu är i alla fall mina biljetter beställda och kan grunna på vilka två som skall följa med till utställningen i lugn och ro eftersom det är många dagar kvar till sista anmälning och betalningsdag. Det tackar vi för!

#12 Även styrelsen är vanliga människor som kan fela, det betyder inte att den inte är enad. :) det var bara så att vi tyckte det var lite väl med tre veckor innan när det närmade sig och skjöt fram det :)
Men nu är allt på rull med två extra dagar som vi kan tacka Jessica för. :)
Går det att anmäla till denna utställning via mail? om ja, hur gör man? vad skriver man i mailet?
/Alexandra

#15 Man skriver detsamma och i samma ordning som om man skulle fylla i en vanlig anmälningsblankett. Plocka fram en anmälningsblankett och följ den samtidigt som du skriver mailet, om du inte har någon finns det på hemsidan. Glöm inte namn, medlemsnr och telefonnummer ifall det skulle vara något konstigt med anmälningen och man vet vem det är ifrån.
Tackar! =)
/Alexandra
Nu står det ju i HR att sista anmälningdag är den 25/2-2010!
Är det fortfarande 27 som gäller?

I och med att både Nicciz och Tezzlan säger den 27/2 på detta forum och att det är Tezzlan som både tar emot anmälningar och är utställningsansvarig får vi lita på det de har skrivit här tidigare. De bestämde sig för att ge oss ett par extra dagar innan HR gick till tryck, gissar jag.
#19 Ok, då vet jag. :)

Nu har jag skickat iväg mina två anmälningar.. faktiskt lite svårt att lista ut vilka två man skall ha med sig. Då man reser lite längre vill man inte helst böka med två burar/kön, man behöver tänka på vilka som är mer stresståliga och vana då jag reser längre och byter några gånger. Sedan vill man ju gärna att de har sällskap för att lugna ner sig litet om man har yngre och mindre erfarna råttor med sig. Knivigt detta!