Rödögd blå roan och en "lila" mink?
Ja, alltså min kamera är spårlöst försvunnen igen, men jag tänkte försöka förklara lite (vilket jag är, not, såååå bra på o.O) om hur färgerna ser ut så kan ni kanske hjälpa lite.
1. Jag har en striped roan, som är blå med röda ögon.
Vad tusan heter den färgen? Har aldrig sett en rödögd blåis innan. Tänkte någon kunde ha någon idé om vad färgen heter, kanske länka till en bild så jag kan jämföra.
2. Min ena bareback hona är i mina ögon lila, knall-lila. Rätt mörkt. Men fick höra att hon är en mink, har bara sett mink på bilder min mink är i mina ögon bruna, är det jag som är förvirrad, den som färgbestämde henne som är förvirrad, eller kan en mink helt enkelt ha olika nyanser?
TACK på förhand.
Ja nu är det rätt svårt att rita råttfärger i paint, och det ser ju väldigt olika ut på olika skärmar OCH jag är inte hemma just nu så kan inte se själva råttan,
men försökte iaf rekonstruera råttornas färger med hjälp av paint (inte världens mest lyckade)
Men ja, då kanske ni iaf vet lite åt vilket håll jag menar:P
Roan äe ju en blekgen som gör att ögonen bleks också. Så man säger bara blue striped roan. Om jag inte tänker helt fel nu. :/
Det andra som du undrar förstår jag inte riktigt vad du menar att den är lila?
Säger man bara blue striped roan då? Ska dom ha röda ögon då? Den är alltså född med rubinögon, knallröda (mörkt röda). Blev två sånna i kullen.
Ja, asså den är helt lila xD jag ska försöka fota med min pojkväns kamera… Men alltså, ska inte en mink vara brun? Alltså, brun-brun-brun?
blue har ju inte svarta ögon. de har mörkt mörkt rubin, nästan svarta. Så att ögonen bleks till rött är inge ovanligt på blue roan.
Sedan finns olika modeller av blue. Platinum osv.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Ah okej. Den ena hade väldigt mörka ögon (såld!), den andra har nästan helt röda men ändå lite mer åt rubinhållet.
Skit snygg är den iaf, dregel!