Råttor iFokus

Råttor

Etikett: avel
Läst 1100 ggr
Thirre
0

Söta kommer bli mamma.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, då har jag fått klartecken på att även Ladugårdens Stor sötväppling kan ingå i avel. Hon har legat litet lågt i vikt, har vägt 320 gram, och trodde inte att hon skulle gå upp så mycket och hade räknat bort henne mer eller mindre. När jag vägde henne igår hade hon gått upp till 360 och har alltså nu litet fett på kroppen, tidigare var det enbart muskler och hon var faktiskt nästan för smal.

Jag kommer förmodligen att para henne med Ladugårdens Spirit of Azuregos.

Men det är snabba bud som gäller, hon blir tio månader den 5 mars och det kommer betyda att jag kommer att ha två kullar här hemma samtidigt. Jag har viljat undvika detta tidigare så gott det går men nu är inte tiden med mig…

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Thirre
0

Söta igen..

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Thirre
0

och igen..

Fick HR idag och såg att Söta kom ganska långt upp i listan över petclass för förra året. Hon hann bara vara med på tre stycken och blev petplacerad varje gång.

CamillaS
0

Jag blev förvånad när jag titta i petclass 10 i topp listan för 2009.
Dom har skrivit fel ägare på råtta nummer 14.
Amaryllis ägs av mig, inte Jessica Matsson. :/

Kul med bebisar Thirre! :) Hon är jätte söt!

Korpglugg
0

Sätter ett märke här bara.