Sanders i Finland
jag och sweet-moira håller på att förska spåra upp hennes hanes uppfödare.
Jag har kommit så långt att han ev kan komma från Sanders i finland. Men hur i H*llskotta sa man få tag på denna. har googlat och googlat och googlat men hittar ingenting. Så jag kollar här om någon vet hur man får tag på denne person..
Tack på förhand : )
SANDERS: Kesyrotat: sk, rex (hooded, caramel, russian blue)
Sari Andersson, Londbölentie 208, 06200 Porvoo, p. 040 5741695, sariande@yahoo.com
Denna info fick jag när jag googlade =)
/Alexandra
Oj då, jag måste vara kass 
Men tack så mycket för besväret..

Hur kom ni fram till det? Det stod ju i den andra tråden att han om från en uppfödare i Norrköping?
#0 på www.kesyrottayhdistys.fi under fliken "Kasvattajat" finns alla våra registrerade uppfödare listade med telefonnummer, adress och mejladress.
Du kan mejla Sari på sariande@yahoo.com , skriv på engelska så ska du nog få svar :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

#4 Sari kan även läsa svenska
#5 jaa, det glömde jag ju! :) Jag pratar ju alltid bara finska med uppfödarna, men hur gör hon sen? svarar hon på engelska? :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
Niccis - Hon som vi köpte honom av sa att hon köpt honom från någon i nprrköpingstrakten. har pratat och skickat bilder till dom flesta uppfödarna jag hittat som föder upp hooded. På de sättet vart jag tipsad om Sanders för han var väldigt lik en råtta som Patrik Hallberg köpt från henne..
oops får smiska fingrarna, Läste Fridas tråd igen och det stod visst att hon hade sagt att han kom från en uppfödare ifrån norrköpingstraken, det är ju hennes råtta så hon vet nog bäst vad hon sa.
Men det är ingen som känner igen honom av dom jag frågat, men det måste vara en uppfödare med inrikting på hooded för han har ju en vädligt fin tekning, det har dom flesta sagt som jag skickat bilderna till.
Och så kom Sanders namn upp - Och jag ger mig inte förns jag hittat hans uppfödare !!
# 8 Bra det…=)
Men det där med norrköping är ju bara vad hon som jag fick honom av sa… det betyder ju inte att det stämmer, för hon verkade ju inte ha nån jätte koll på sina djur… =/

Ingen av de uppfödarna i norrpan har någonsin importerat själva iaf inte innan förra sommaren, och de gick inte i avel men de kan ju ha kommit över efter ett par generationer. Men det har jag svårt att tro.
#5 Ja hon svarar på engelska
Okej. jag har faktiskt ingen aning. går bara efter dom uppgifter jag fått. men hennes råttor och våran hane är fruktansvärt lika i kropp och huvud. han är ca 3 år och han kan ju ha flyttat många ggn så det behöver ju inte vara just någon i norrköping som köpt honom från finland..
haha ska du nå sanders?.. haft henne på tråden via mail sedan igår. Nått du vill fråga om?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#12 jag mailade henne igår men fick inge svar, är de den mailadressen som står längre upp i trådn?
Yes det är det.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Okej, men då kan jag vänta på svar helt enkelt : )