Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 2722 ggr
Magda
0

bläsad berkshire

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

finns det ngn mer än jag som har en berkshire med bläs här inne?

finns det ngn uppfödare som sysslar med denna varianten?

Magda
0

mage, ursäkta den kassa bilden, men jag försökte få en hyffsad bild på både näsa och mage, så det blev kasst.. Moffe ville helst hänga rakt med näsan uppåt :P

[veralera]
0

Åh fy bubblan vad moffe är söt!!! Man blir ju avis:(

Magda
0

#2 men du ska ju komma hit å pussa på honom iallafall :P fast han gillar inte pussar nå värst Obestämd än iaf…

Magda
0

Zakaraa
0

Gu va vacker han var 8'D Hade han varit en hona hade jag snott honom Oskyldig

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Magda
0

hehe sån tur att han är en pojk då Tungan ute

Terato
0

Jag vet en som har!

Lancia har en bläsad från Nicciz Virtue-kull.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

zickan
0

Jag hade en för nått år sedan. Trode han var roan först men fram gick sedan att han skulle vara en bläsad berk mm. Såldes till ladyinred men hon lade ned en tid och gav honom till malin :-(

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Magda
0

det verkar inte vara så vanligt? eller så e det bara inte så många här inne…

Magda
0

hade velat ha hela buren full med bläsnosar Förvånad (njaaa,men en till hade ju vart kul)

Magda
0

han är en sån rimligt sized hane med :P en liten på 348gram idag innan kvällsmat.. vet ju inte exakt hur gammal han är.. men runt 5 mån är han nog.. kan vara lite yngre..

isabella93
0

Bläsad eubk är noginte så vanligt, american berkshire med bläs finns det nog en del av däremot. Vilma är en blue dumbo ambk

Magda
0

ja även ambk är välkommna i min tråd :) vet inte om moffe är en eubk el en väldigt dåligt tecknad ambk då jag nyss lade märke till att hans teckning faktiskt går ner på frambenen.. kommer inte ihåg riktigt hur det räknas..

Sorkland
0

Algot från egen uppfödning.. Linda (Absinthe) har säkert bättre bild på han.

Sorkland
0
Nicciz
0

Det är inte vanligt med eubk med bläs, kan bero på att det är ett standardfel, de "ska" ha pannfläck men inga har det längre. Ambk kan ha både bläs och pannfläck. En svensk bläsad ambk kallas i vissa länder badger. Och med pannfläck ambk, de har varit smarta och skiljt dem åt.

Om Moffe inte är vit under hakan är han mer troligt en eubk mm än en ambk.

Sandra-L
0

#8   till Zickan;
Är det MalinMalin du menar eller?
Hon har iaf inte fått någon bläsad berk eller ngt liknande av ladyinred… Vart har du fått det ifrån?

SofiaLagerstrom
0

Jag föder upp lite bläsade american berkshire, så jag har ett par stycken. =)

zickan
0

#17 från ladyinred. är nått år sedan.  försökt letat efter tråden om honom. ligger en här inne. han var bläsad iaf. kanske bara kom till malin och åkte vidare. mer info har jag inte fått.

Magda
0

#18 har du lust att lägga upp bilder?

vill dreggla över mer bläsare!

SofiaLagerstrom
0

#20 Jag har precis omformaterat datan, men kan ta lite bilder i eftermiddag och lägga upp =)

Magda
0

#21 oj vad snällt :) det hade varit jättekul att se dina råttor!

Sandra-L
0

Enligt malinmalin så har hon iaf aldrig tagit emot en bläsad berk av ladyinred..
Hon köpte en råtta av henne för flera flera år sedan, men det var första och sista gången tydligen..
Ingen sådan råtta har heller passerat hos malinmalin..

Så någon är det som inte talar riktig sanning!! Du får kanske ta ett snack med ladyinred om det..?

zickan
0

Joda det gör jag gärna. Men personen har ju gått upp i rök igen :-(

SofiaLagerstrom
0

Först är min lilla Pussy, som är en egenuppfödd =)

SofiaLagerstrom
0

Sen är det pussy's syster som är med även där uppe, Vilma! =)

SofiaLagerstrom
0

Pussy's och Vilmas moster, Pralin, som inte vill vara med på kort hehe.

SofiaLagerstrom
0

Pralins son, Merlin.

SofiaLagerstrom
0

Merlin som liten bebis. Ursäkta dom dåliga bilderna, mobilkamera.. =)

Sandra-L
0

#24 ja då är det ju svårare!

Hur länge har hon varit "uppe i rök"?

zickan
0

Sedan hennes blomster kull var ca 2 mån :-(.. Många som jagar henne för den kullen. Lovades reggade stamtavlor osv. Men inget man sett.
Hon har sagt upp Facebook, zoonen, rif och sin hemsida  etc. Aldrig inne på msn om hon inte har blockat alla jag pratar med.

Magda
0

#26 hur ser man att dessa e bläsade berkshire och inte huskys? förutom på blekningen då, de ser ju inte alls ut som Moffe liten jo Merlin kanske Kyss

Sandra-L
0

Men gud va läskigt!! Obehagligt att folk gör så.. Oansvarligt om inte annat! Ni var väl ganska tajta innan va?

HextremO
0

Men Malin finns väll på Zoonen fortfarande? det ploppar iallfall upp annonser där titt som tätt..

Magda
0

#31&#33 håller med om att det är kasst av henne att göra så men kan ni sluta kapa min tråd :P blir inte sur men vill gärna att tråden ska handla om bläsade berkshires, inte uppfödare Flört

Sandra-L
0

#34 Ja malinmalin finns kvar, men det är ju inte henne vi ska fråga om ladyinred.. för det har ju jag redan gjort ;)

Förlåt Magda! Det blir så ibland, ivriga fingrar typ :)

Magda
0

#36 tråden hålls iaf långt upp i listan om inte annat :P

Katrin82
0

Tycker det var passande att kasta upp en bild på min kille, nu när det snackades om Malin också ;) Han är ju alla fall bläsad :)

Magda
0

#38 NÄMEN! vad är det där? vilken härlig kille (vart åker jag för att sno honom av dig?)

Katrin82
0

#39 På hemlig ort..Heheh Tungan ute 

Raattan
0

Den där varigated ser väldigt oproportionerlig ut med huvud /kropp.

Är det något du funderat använda i avel?

HextremO
0

#41 *Nyfiken* hur menar du med opropitonerlig?  : )

Raattan
0

Googlar du på ordet oproportionerlig så får du veta vad det betyder.

HextremO
0

Jo visst vet jag vad de betyder, men jag ser inge opropitionerligt hos den råttan direkt.. Just därför jag frågade : P

[FrejaGna]
0

Det är väl för övrigt väldigt svårt att se något sådant på bara en bild? Råttan på bilden kan ju liksom vara i just en sån position eller att man tagit fotot i en speciell vinkel, egentligen är det väl svårt att yttra sig om det efter att ha sett en bild, om man inte sett råttan i verkligheten? Just att du säger att råttan ser väldigt oproportionerlig ut..

mikeiko
0

Om det är råttan i nummer 38 och 40 som diskuteras så är det garanterat kameran som gör att huvudet ser större ut.

Objektet närmast linsen+där fokus ligger=huvudet ser större ut än vad det är normalt.

Trist att anklaga någon för att det skulle vara något fel på dennes råtta utan att ha basic kunskaper om hur en kamera fungerar :/

SPEEDII
0

Åh en dröm tråd för mig :D
Snälla, snälla mer bilder.

Jag verkligen älskar berkshire o med bläs :O Jag är extatisk.
Vilken dröm det vore att få vara ägarinna till en sån snygging <3<3<3

Nicciz
0

Jag har inte basic kunskap i hur en kamera funkar, men vet hur råttor blir på bild och hur råttor på ett ca ska se ut och råttan ser normal ut tycker jag XD

Men raattan får gärna utveckla

MangoMelon
0

Ratsian Daydream

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

MangoMelon
0

Ratsian Get Real

(kanske mer en sned pannfläck :p)

MangoMelon
0

Jasper :)

MangoMelon
0

Ratsian Luontoretki :)

Nicciz
0

Defiance som bebis

Nicciz
0

Defiance igen, han är en eubk med bläs. En samma sorts söta miss som Moffe :P

Magda
0

#49 är en drömråtta.. jättefin..

#54 synd att det är en miss Oskyldig det är väldans snyggt med nästan helfärgat och sen bläs på det..

cookie89
0

oh vilka läckerbitar Kyss

Katrin82
0

#41 Ja, som sagt…huvud nära bilden så ser det större ut..hmm..logiskt kanske?! Så var försiktig med sånna vilda gissningar när du inte vet. Finns de som kan bli väldigt osäkra att det är något fel på sin råtta, och NEJ så är det inte i detta fall!

Dramatik
0

Så fin han är! Ge mig? Tungan ute

[veralera]
0

Ja #41 var en väldans onödig kommentar. Precis som Katrin82 säger så finns det många som tar åt sig exakt vad folk säger här inne.

Vill du spekulera i om råttan är opropertionelig eller inte så är det väl bättre att fråga om en bild där man ser HELA råttan, självklart är ju huvudet större om det är närmre kameran?

Denna råttan OCH moffe är de två sötaste i hela tråden enligt mig:D

SofiaLagerstrom
0

#32 Jag ser skillnad på ögonen, att dom inte har sk roanögon. =)

Nicciz
0

#55 Jaa, jag är inte inskränkt, jag älskar dem hahaha :P kommer få några sådana på vägen till mitt mål och det gör mig inte ett dugg <3

isabella93
0

#26 Hehe, det är bara Vilma som har vuxit, öronen är lika stora nu som när hon var liten Flört

[FrejaGna]
0

#61 Vad är ditt mål med dem då, pannfläckisar? :) Vet att du säkert berättat femhundra gånger för mig men jag glömmer så fort Skäms

SofiaLagerstrom
0

#62 Så fin hon är! =)