Färg Hjälp?
Känsliga läsare varnas!
Kolla inte på bilden om du är känslig för döda djur, tyvärr ända bilden jag har på henne…
Jag har på senare tid börjat intressera mig mer och mer för råttornas färger, när jag först blev råttägare spelade färgerna inte så stor roll. Men nu vill jag gärna veta;
Vilken färg har råttan på bilden?
Är som sagt Ända bilden jag har på min underbara första råtta Star, så ber om ursäkt om det gör någon upprörd, har trots allt varnat.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Det ser ut som en black european berkshire.
#1 Men hon är ju brun?

såg ut som hon bara "rostat på vissa ställen.
hon har nog rostat
#3 Kanske är bilden som gör, hon var brun :) men kanske några svarta strån
Räknas Brun med svarta strån som Black?

På min skärm ser råttan ut som en dålig svart eller en choklad.
Qui dormit, non peccat

#6 svart färg kan "rosta" och se brun ut, men räknas fortfarande som en svart råtta, även om pälsen är brun :)
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

var hon svart eller brun som yngre?
#8 Men hon var brun då hon var unge, hon har aldrig varit svart
#7 Choklad? Choklad Agouti då eller? har funderar på Agouti färgerna men hennes mage var helvit
#10: Hon är inte Agouti, ser ut som en dålig Black på min skärm också. Teckningen heter European Berkshire.
Säger också rostad Silver black europeanberkshire. Dålig silver black för att hon rostat. (blivit brun i pälsen)
men är det ingen som ser vad jag skriver? :S
Hon har varit brun hela livet, hon blev inte brun med tiden hon var så när hon var liten. Dom rostar väll inte förrän dom blir lite äldre?
Alltså ursäkta om jag verkar trögfattad eller så..
Jag tycker också det ser ut som en rostad black.
Rostningen kan ske väldigt tidigt, många tänker dessutom inte på att den sker successivt. Min familj sa alltid "Man han är ju brun" om min svarta råtta. Just kolsvarta black-råttor är det ont om.
Får väll ge upp då :/ Hon var väll svart eftersom alla nu säger det
Tack för hjälpen

#13 Om råttor är dåligt färgavlade så är de inte svarta utan mörkbruna redan som små, det är ont om riktiga svarta råttor. Och om råttan oxå rostar så blir de ännu brunare. Det är synd att du inte har fler bilder, alltid lättare att jämföra när man ser olika vinklar och ljussken.
Qui dormit, non peccat
#16 Då förstår jag varför alla säger svart. Tack för förklaringen, hennes kull var nog inte riktigt planerad skulle jag tro (butiksdjur)
Jo tyvärr så hade vi ingen kamera på den tiden så första chansen jag fick att fota henne var när det var försent. Men det jag minns av henne var att hon var cholkadigt brun med vit mage och tassar