lakrits-syskon? :)
hej!
Undrar om det finns några här inne på rif som har några syskon ur Ladugårdens lakrits-kull?
Vore kul att prata lite med några som har från den kullen :)
Jag har Leijona Lakritsi här hemma hos mig, fast jag kallar henne för Älva. Pratat med Johanna Ivarsson som mejlat en massa info om vart kullsyskonen tog vägen, men är helt enkelt lite för lat för att kolla upp själv :P hehe.
I alla fall, vore kul som sagt ;) bifogar en bild på sötnosen!
Cissi

Jag har systern Skipper's Pipes, härhemma kallad Piper. Ingen bild i datorn tyvärr just nu är hon förkläde åt en hona på parning men kommer hem nästa helg. :)
Hon är liten men väldigt framåt och älskar bus o kontakt.
Ja det läste jag, eller Johanna nämnde det i ett mejl :)
Ja, vad jag förstod så var ju de flesta lite mindre i den kullen. Samma här, hon var även rädd för ljud i början, men den biten är mycket bättre numera. Du hade inga sådana "problem" med Piper?
Var det du som förresten gillade att råttorna var full i bus? :P

Här hemma bor Luna Lakritsa kallad Luna.
Det är full rull på henne och hon sitter inte still en sekund.
hehe, okej :) Ja de verkar ju vara fulla med energi :) hihi. Enda gången man har chans att mysa med tjejen här hemma är när hon är trött och på sov-myshumör :) annars vill hon inte direkt att jag ska gulla med henne :P Då är det ut och spring som gäller. Speciellt när hon "löper", då kan hon verkligen inte sitta still en enda sekund!
Måste tillägga att jag är så himla nöjd med Undine, hon är en riktig mysråtta! :)

#2 Det var säkert jag, jag älskar råttor som kan busa, som gillar att busa och tar lätt på livet i allmänhet :)
Piper är en av de första att slänga sig på mig när man öppnar, funkar bra i flock på 13 och är genomgo. Ingen hängråtta men älskvärd som få <3
#5 okej vad kul :) ja men det är samma här :P. Hur är hon annars då? hälsomässigt? :)

#6 Jo hon har trots att jag har ca 16 grader i lägenheten vintertid, inte snorat eller varit rinnig. Nu har hon iofs inte varit hemma sen slutet av dec, men hon har hållt sig frisk hos Johanna med där hon är nu.
Resan dit var inga problem heller, så överlag är hon en bra råtta. Inga tecken på stress eller andra problem. Nu hörde jag dock att det kommit lite barbering på en syster så hon kommer tyvärr inte gå i avel hos mig. Men som sällskap utklassar hon :D
#7 oj det låter ju jättebra :) Har inte heller sett min snorig över huvudtaget, däremot har jag anat att min har nyst någon gång ibland. Tjejen här hemma var lite övernojig över plötsliga ljud och så när hon var mindre, men det är rehabiliterat nu eller vad man ska säga ^^. Inga tecken på stress längre vad jag har kunnat se.
Vad skönt att din verkar må så bra iaf :)
Aj då, det lät inte kul :/ Hoppas det löser sig för henne!