Råttor iFokus

Råttor

Etikettsläktforskning
Läst 1315 ggr
Kottikott
0

Söker syskon =)

Hejhej, Min lilla Knasen är sjuk och har varit sjuk länge (rossel) han har medicinerats 2 gången men han blir bara bättre under en kort period innan han blir dålig igen. Så nu letar jag efter hans syskon för att höra om det är likadant för dom..

Knasen är född 30 eler 31 december -08 och kommer från MalinMalin i Göteborg. Jag minns inte vilka hans föräldrar är, jag har kollat på hennes sida men hittar inte något..

Vet inte om jag lagt upp detta i rätt grupp, flytta på det om inte =)

Hoppas jag hittar några syskon..

Katrin82
0

Underlättar nog om du skriver hur han ser ut :)

Kottikott
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom att jag inte kan något om färger så lägger jag upp en bild på honom =)

zickan
0

Har inge syskon. Men din är en black husky roan dumbo

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Kottikott
0

Okej =) haha jag kommer säkert glömma det om en kvart dock xD

hus-musen
0

ta reda på vilka föräldrarna är, det är ju bara att mejla! Utan det så är det nog svårt att hitta syskon.

Qui dormit, non peccat

Allamej
0

Men du borde ju har fått stamtavlorna med namn på dom föräldrarna och syskonen, borde ju verkligen inte vara så svårt att hitta :) Skriv upp namnen på syskonen ist. så kanske du får mer svar :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Love-
0

Kottikott har du bett om stamtavla då? för du måste säga till henne om du vill ha den så skickar hon den via mailen

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Kottikott
0

Jag har ingen stamtavla och har inte bett om någon. Men mailade henne precis nu och bad om det =) hoppas jag hittar några syskon =)

Mysnosar
0

kan säga att du kommer förmodligen aldrig få stamtavlan, jag har köpt råttor av henne förr (nu vet jag var det finns bättre och mer seriösa uppfödare) och jag har aldrig sett susningar av några stamtavlor, hon bara säger att hon ska maila de men det gör hon inte.

Love-
0

#9 hon har gjort det till mig

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

zickan
0

Finns flera tidigare trådar om samma sak. Många  som aldrig får sina stamtavlor trotts massa mail skickande. Vet flera som ännu väntar på sina.

FiaLi
0

Om de är hon i Partille så lyckades inte jag få tag i någon stamtavla från henne heller..

zickan
0

#12 listan är tyvärr lång på folk som väntar.

Kottikott
0

Okej. Hoppas jag får någon iaf.. Men jag skrev att om hon inte kunde fixa någon sån så ville jag iallafall veta vilka som var föräldrar och syskon med min Knasen.

Kottikott
0

Jag har skrivit i hennes gästbok men det verkar som att hon raderat det meddelandet bara för det är en tjej som skrivit efter mej som hon låtit vara där.. Grymt dåligt när någon som köpt råtta från henne frågar någonting..

Kottikott
0

Hur sjutton får man tag på en person som inte svarar på mail och raderar gästboksinläggen? Förstår verkligen inte detta…

zickan
0

#16 inge ovanligt. Endast de bättre som får stå kvar. Endst mail som hon tjänar på som hon svarar. Har en liten skara personer hon håller god kontakt med för att inte ses som helt hemsk. Men resten skiter hon i att prata med.

Kottikott
0

#17 hade jag vetat det innan jag skaffade en råtta därifrån hade jag aldrig gjort det.. Förstår inte att man beter sig så. Speciellt inte när en person som har en sjuk råtta därifrån vill ha lite backup å höra hur resten ur kullen har det.

Tyvärr har en kompis till mig skaffat råttor därifrån med, hade jag vetat det innan hade jag gett andra bättre förslag. En råtta som kom därifrån och bajsade blod. Så dom tog den till vetten och berättade dt för henne å då blev hon arg att dom inte hade pratat med henne istället för å ta den till vetten..

Något mycket skumt där tycker jag..

zickan
0

Du är inte ensam av den åsikten tyvärr. Blir konstant kontaktad av folk som köpt därifrån. Säger inte vem det är från början. Men när de beskriver problemen de har så finns det bara en och samma fråga man frågar varje gång och det slår aldig fel att det är just den uppfödaren de är ifrån.

Kottikott
0

Det är ju hemskt att det ska vara så. Jag tycker jättesynd om råttorna som kommer därifrån. Verkar ju absolut inte vara för hälsan dom avlas fram..  Och hon verkar ju inte vara speciellt sugen på att hjälpa till med dom råttor som kommer därifrån och är sjuka heller..

Jag hoppas jag hittar några syskon till honom så jag kan veta om de är lika med dom att inget verkar hjälpa..

zickan
0

Syskonen kan ha blivit orm mat för de inte blev sålda, hamnat på zoo, eller sålts utan att köparen vet datum de är födda eller inte är medlem här.

CamillaS
0

Har själv haft en råtta från henne. Inte som jag köpt direkt från henne utan jag fickden på foder.
Den råttan var stel och nästan ohanterbar och varnade att den tänkte bitas om den blev lite trängd, alltså att man ville ta upp den.
Råttan åkte tillbaka till ägaren och hon avlivade den för att den gick helt enkelt inte att hantera överhuvudtaget så den verkade inte må bra. :/

Kottikott
0

#21 ursch vad hemskt.. hoppas verkligen inte att dom vart ormmat.. ja jo så kan det ju vara.. jag kom på att jag hade hennes telenummer kvar i min mobil, så om hon inte svarar på mina mail så ska jag ringa till henne om någon dag och se till att få svar på mina frågor..

#22 okej, min Knasen är oxå väldigt stel av sig, tycker inte så jättemycket om att bli omkingburen på och så.. men nu helt plötsligt efter att en av hans älskade burkompisar har gått bort så har han blivit gosigare och mer medgörlig.. (iochförsig så vart båda två jag har kvar jättelugna och mer gosiga mot mej efter att Kotten gått bort, skumt..)    men han har aldrig bitit mig, nafsat till när jag haft ägg på fingrarna bara =) men han har varit väldigt nervös å orolig av sig ända sen jag fick honom.. stressbajsar mycket..

CamillaS
0

#23 låter inge kul med en sådan råtta. :/
Men jag kommer iaf aldrig igen ha en råtta från henne. Ja det var bara en råtta som jag haft från henne men det räcker. jag vill ha gosiga råttor som är väl hanetrade och som har ett bra psyke och god hälsa förstås. :)

Ne nu ska jag inte babbla bort din tråd den skulle ju handla om syskon till din råtta.  ^^,