Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 1382 ggr
mikeiko
0

Säljes - Svart Hornbachvoljär!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med stor sorg har jag bestämt mig för att sälja min sjukt snygga voljär, för hur jag än försöker möblera om i köket i min lilla lägenhet så får den inte plats…Enda stället är bredvid fönstret, och där drar det som attan. :/

Det är en Hornbach, fast jag har spraymålat den så nu är den grymt mycket snyggare och svart och unik! Det saknas en liten skruv till taket, men den gör ingen skillnad egentligen, ska dock kolla om jag har något liggande hemma som kan passa.

Mått: Höjd 150 cm, Bredd 66 cm, Djup 55 cm.

Jag tänkte ta 950 kr för den, för att täcka kostnaderna för sprayjobbet jag gjort på buren.

Finns i Stockholm. :D

mikeiko
0

Man kan få ett gäng minifångst på köpet också, helt oanvända :)

KickanW
0

Var i Stockholm?

Pony
0

Är bra sugen på att ta tillbaka den nu när den är så snygg.. haha ;)

nello4ever
0

Aha säljer du cosmoliten(hette den så?:P) Du som gillade den så mycket ;)

mikeiko
0

#2 Hökarängen, gröna linjen mot Farsta Strand.

#3 Hahaa :D I know! Sjukt fin är den…men för stor för min lya :/

#4 Monoliten! Ja precis, den kommer ju nästan med eget soundtrack XD   Jo, jag gillar den verkligen, men den är för stor visade det sig, jag kan liksom inte ens rulla ut den ur köket utan att behöva montera av taket o.O

nello4ever
0

#5 Haha Monoliten var det:P Har problem att komma ihåg det namnet ^^  "Damdamdaaaam" haha:)

mikeiko
0

Snyggvoljären finns kvar än, bara att posta här om man är intresserad! :)

sara7012
0

Är väldigt sugen… synd att du bor så långt bort :P

Geten
0

Jag skulle gärna vilja ha den! Men har inte råd.. Obestämd

Verra
0

Vad kostar en sån där ny?
Tänkte att du säljer den så billigt :S
Är helt klart intresserad, hanarna behöver en större bur men frågan är vart jag ska få plats med den.. Jag återkommer kanske.. :)

mikeiko
0

Jag tror den ligger på 1200 ny, men då är den blå och vit och ärligt talat rätt ful. Därför jag sprayade om den här.

Så ja, superpris är det inte om man ser till vad den kostar som ny…men som sagt, då är den ju ful :) Så jag tar betalt samma som jag gav för den (800 kr) och lägger på 150 kr för kostnaden för sprayjobbet (gick åt tre flaskor a 50 kr). Så jag vill bara ha så mycket i pengar som jag själv lagt ner på den, inte mer än vettigt tycker jag, skulle ju kännas fräckt att ta betalt massa extra för den tid jag lade ner att måla om den liksom…

Så ja, fundera du. Får jag inget napp här lägger jag ut den på blocket om några dagar tänkte jag :)

KickanW
0

Om jag lyckas fixa någon som kan hämta den och den inte blir såld innan nästa månad (då jag fått pengar) vill jag nog ha den.

mikeiko
0

#12 Bra att veta! Om ingen annan vill ha den innan så har jag dig i åtanke!

Tislan
0

Åh riktig snygg bur :) Synd att man inte hade pengar. Åh jag som bor i Märsta :/

tildabelle
0

#10 den kostar 1095kr ny, men då är den blå.

/Alexandra

mikeiko
0

#15 Ah ok, ja blå och vit var den i originalskick. Såg ut som en ful finsk flagga typ.

[lucke]
0

#16 Nyfiken, vad ska du ha för bur istället?

mikeiko
0

Jag bygger ut den jag har använt hittills med en liknande. Den har lite sidoluckor, så det ska gå bra, alternativt att jag ber far min snickra ihop en på beställda mått :)

Buren jag använder nu var egentligen deras bebisbur, anpassad för två vuxna råttor. Så eftersom jag har tre ska de få det större rätt snart, eftersom de börjar växa till sig nu.

KickanW
0

Finns det någon hylla eller något till den förresten?

[lucke]
0

Oki :)

mikeiko
0

#19, Nej tyvärr inga hyllor eftersom jag inte ens börjat använda den då den står så dåligt till. Dock ett gäng blåa minifångst som jag skickar med på köpet :)

Verra
0

Men om du spraymålat den borde det ju räknas som nyskick, och då är det väl ett bra pris.. Det lär ju inte vara massa rost och skit på den tänker jag :)

Om man monterar ner den, hur liten/stor blir den då? Största delen tänker jag på..
Kan man ta av taket och lägga en skiva på istället eller är det en sån modell där det sticker upp massa pinnar och grejer? ;)

Jag vill iaf ha den, måste bara försöka lösa det här med transport.. Vi har ju en bil och sambon åker fram och tillbaka till älvsjö varje dag så det borde inte vara något problem tycker jag.. Frågan är ju bara om den ens får plats..
Hur snabbt måste du bli av med den?

Katrin82
0

#22 Jag åkte med min mammas bil och hade 2 stycken nya i en liten Fiat utan problem :)

Har man den i orginallåda så blir den väl runt 60x10x165

Verra
0

Ok, då vet jag! Då borde den få plats.. Vet du hur det är med taket?

Ska jag bara flirta lite med sambon om han vill ta en liten omväg hem efter jobbet ;)

mikeiko
0

Ingen rost, ingen skit, nej :D

Har inte originallådan kvar tyvärr, men kan montera ner den, och så har jag lite tomma flytt- och banankartonger i källaren jag säkert kan improvisera med. :)

Nedmonterad så blir taket i två delar, och väggarna fyra, fyra hjul, golvet är två lådor och en smal lucka. Eftersom jag inte använt den så finns ju risk för att färgen kan bli lite repad vid nedmontering eller transport, men OM det skullle hända så är det bara att köpa en svart blank spray på Clas Ohlsson och fylla i, den torkar på typ 20 min och ett par lager ska räcka (en spray kostar 50 pix bara). Kan ju vara bra att ha en spray liggande ändå, ifall det repas när ni monterar ihop buren igen, eller efter en längre tids användning.

Hursom måste jag ändå ta av taket, annars kommer den inte ut genom min köksdörr XD

Kolla med sambon du, Hökarängen ligger väl typ bara 10 min med bil från älvsjö :)

Jag prel. bokar buren på dig nu, kolla med sambon du, hör av dig senast imorrn kväll om du vill ha den. Sen kan vi ju arrangera att du sätter in en handpenning till mig, och sen hämtar den när det funkar, och vi tar resten av betalningen kontant på plats sen?

mikeiko
0

Monoliten är nu bokad på Verra!