Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 1108 ggr
[Macho]
0

Djuraffärens selar...

Jag har köpt fyra selar ifrån en djuraffär, och alla är för små!!! När råttorna har på sig dem ser det bara plågsamt ut. Och dem fastnar med fötter och svans i dem oxå.. borde jag vänta tills dem blir större? jag tycker man ska ha sele till små råttor oxå! Obestämd

[Macho]
0

sorry skrev fel, jag menar att selarna är för stora… tänkte på annat.

chade
0

Bättre att göra egna selar med skosnören och grejer :P

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Jinaum
0

En så kallas 8 sele är lätt och billig. Man tar tex ett skosnöre eller liknande. Ringlar det till en åtta med tex en liten ring till gardiner eller liknande. (helst nästna så snöret komer igenom 2 gånger precist) Söker på du Kiki selar eller 8 selar här lär du nog hitta dem om hur man gör. Eller så lär någon servera dig.

Men det man behöver i princip . skosnöre, liten liten ring, dragsko. Klart :P Passar alla former och åldrar! :P

Avangelion
0

Jag köpte en sele i bekvämt tyg. Jag försökte sätte på selen på råttan men det gick helt enkelt inte. Den vred och vände på sig och kämpade för sin rätt ! Men jag fick på den men det såg ut som man knytit fast 15 kilo på kroppen. Såg hemskt ut. Usch, gör en egen !

zickan
0

jag säljer råttselor 8 formade. de är smidiga och väger inget alls. extremt lätta att sätta på och en sele har storleken att fungera till bebibsar, hamster och vuxna råttor. funkar även till iller om man sätter på ett bättre spänne.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Macho]
0

Jag hjorde facktiskt en åttaformad sele som jag testade på Macho, vilket han inte gillade…. Han "skrek" och sprang iväg, nu är han väldigt sur på mig….

zickan
0

haha.. vane sak. själv har jag aldrig haft problem med att testa sele på någon som aldrig haft. men många råttor verkar inte gilla att sitta fast.

minflock
0

#5 Marsvin passar selarna med till :) Super är dom!

[Macho]
0

Jag undrar oxå om man kan "gå ut och gå" med råttorna nu på vintern? kan tänka mig att det blir kallt…

zickan
0

#9 kan kan du nog men smart skulle det inte vara. de är rätt känsliga för drag och just nu är det även för kallt. inneråttor är inte vana att vara utomhus och har inge skydd mot kylan.
sedan finns det dom som haft sina råttor utomhus året runt. vet en som lyckats med det och hade sjukt fina men inte så hanterbara djur och en som hittade en av råttorna ihjäl frusen.

[Mara-Bell]
0

Jag har alltid använt mig av sånan där 8 formade selar, har tre stycken som är köpta i djuraffär. Dom passar alla, även råttungar på 5 veckor. Fast dom jag har kan kan vara för små för större hanar, men till mina vuxna honor har dom alltid passat.

[Mara-Bell]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om nu inet alal har riktigt koll på hur en sån sele ser ut så har jag enr ätt tydlig bild här.

[Macho]
0

Selen jag gjorde såg ut sådär, fast med den där mittengrejen nerått. =)

[Mara-Bell]
0

Fungerar säkert utmärkt det med, har aldrig testat eftersom dom ska vara uppåt på dom jag har.

cykelpump
0

Eller kan man köpa ett sele till hamstrar ^^ Hehe, hade det på mina töser :)

SPEEDII
0

#12 dom är kanon, köpte mina från Japan och har varit super nöjd med dom Glad