Fy fan..Starka bilder *varning*
Man kan undra vart vår värd är påväg. såg på aftonbladet ett får som fötts med ett männsikohuvud. ( http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6439682.ab ) hur fan kan man göra så mot ett djur. det är ett av det oskyldigaste man kan hitta på denna jord. det finns inga ord för detta man är bara så paffa att någon kan göra detta. viss dem vet inte om det är mution men det tror ja inte.. för sån jäla stor mution kan det då inte bli så att det likar en annan art.. fy fan.
Fy vad älckligt!
Får ska se ut som får inte som människor!
Hur kan det bli sådär? Ett normalt får kan vel inte helt plötsligt bara få fram ett lamm med ett människo ansikte?

WHAT THE F*#%
You can't spell Bitchy without Itchy
vet det är tragiskt
är så arg så man vill skrika. finner inga ord det är så förjävligt.

jag tror inte att ngn skapat en sådan mutation medvetet, det hade ju trots allt hänt förr i afrika…

Får och människor är relativt lika varandra i utvecklingen så varför skulle inte ett lamm kunna likna en människa? Den har en mun och tillbakabildad knölig mule. Och det är inte första gången det hänt, även om det är en ovanlig missbildning.Ta reda på mer om genetik och missbildningar innan ni börjar uttala er om att det är en människas verk.
Qui dormit, non peccat
asg.. lite får mycket djursex kanske ;-).. (sorry uselt skämt)
Någon Medarbetare som kan skriva en varning på trådens rubrik?
Tänker så inte barn och väldigt känsliga bara tittar in.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Jag tror bilden är en bluff!
Älskar mina stora små vänner..
Jag har en känsla av att det där är en latex skalle, för jag tycker det ser ut som ett gjutet huvud om jag ska vara ärlig. sedan att dom bränt alla bevis osv känns lite väl bra till pass :P
det är som den där uppsköljda monstret som såg ut som en hårlös sengångare :P
Jag tror det är nån som gått scenografi skola eller nåt som har haft roligt, aftonbladet börjar vara som 'en ding ding värld' som fanns förut ( kanske finns fortfarande ?)

bilden är nog garanterat ingen bluff…
9- hur vet du det?

fick i min djurvårdarutbildning se en del hemska bilder och filmer med hemska missbildningar, och det är långt ifrån ovanligt med ovanliga missbildningar, såsom "grisgorillan" som föddes i kina för ett par år sen.
11 - jag är alltid grymt skeptisk om sådana här saker, speciellt om det inte finns några bevis för då kan det vara allt mellan bild manipulation eller latex lek som jag nämnde, ska själv försöka komma in på scenografi skola och vet hur sjukt realistiska saker folk kan göra

#8, det var i det andra fallet, det i afrika, dom hade brännt bevisen. Inte denna gång.
13 - Nej, by invånarna brände fåret eftersom dom trodde det var ett dåligt tecken. Och många spekulerar om att bilden är fake medans några tror att det är en vitamin A defekt som har blivit pga utfodringen.

Skitsamma, jag vill inte tro på att det är på riktigt.
Tycker det är aldeles för läskigt! :P

#14 fallet i afrika drabbade en Get…denna gången ett får, det är 2 olika händelser och det var geten de brände, fåret finns kvar att studera
#16 men jag har ju kollat upp flera olika sidor samt både på svenska och engelska som säger att dom brände upp djuret :P står så tom på aftonbladet.

de brände upp geten i afrika ja -.- inte denna -.-
"I Zimbabwe födde en get en killing med liknande mutation i september förra året. Killingen levde i flera timmar innan de skräckslagna byborna dödade honom."
#18 -__- Vad du tjaffsar, kan du visa mig artikeln dom skrivit att kroppen efter lammet finns kvar då? :/

det står ju på aftonbladet läs……
Killing är inte samma sak som lamm ;P Två olika stories i artikeln, det i slutet handlar om ett liknande fall med en get = killing. Det står att killingen brändes upp, men det står inget om att det dödfödda lammet på bilden brändes upp.
#20 jag har kollat på andra sidor än bara aftonbladet för att se om det står mer på andra sidor, står ungefär lika mycket men med att dom brände upp kropparna så forskarna inte kunde kolla nogrannare på djuret.
http://www.nowpublic.com/strange/sheep-human-face-born-turkey-2556569.html
hittade en liknande story som aftonbladet där dom inte nämnde nåt om själva kroppen till lammet men däremot om den där geten du pratade om.
http://www.impactlab.com/2010/01/14/mutant-sheep-born-with-human-face/

XD på nowpublic har de sammanslagit turkiet historien med geten i zimbabwe…
och de andra 2 länkarna står inget om att de skulle ha bränt upp lammet…men KILLINGEN är uppeldad….
#23 uhm, läser du vad jag skriver? jag ber dig om länkar till artiklarna du läst förutom aftonbladet och du .. ja :P
och om du läser i "showbiz galore " så står det
" We never know if this was the real deal or not because local new sites claimed a report that the locals burned the dead lamb-baby before scientists could examine it. "
Jag tror du är för trött för att prata om detta nu eller nånting, finner iafl inte diskussionen med dig direkt ledande nånvart :3 sedan känns det som att det är påväg att bli flame war :P

de enda länkarna jag hittade var samma som de du skickade, så det vore onödigt att posta dem 2ggr…
och det vore inte första ggn showbiz galore blandar ihop fakta med fiction :P
och jag är allt annat än trött då jag är en väldigt van nattmänniska…

Ja, alltså, nu pratar vi ju om AFTONBLADET! VAd är oddsen för att de kollar upp några källor överhuvudtaget?
Jag ser ingen anledning till att vara upprörd. OM bilden är äkta så är det knappast människorgjort. Tror inte vi har teknik för att blanda två arter på det där sättet. Antagligen medfödd deformitet.

#26 tekniken finns absolut, har själv gjort såna montage i kul syfte till folk.
Men jag tror den här är äkta. Och det var geten som brändes, inte lammet som veterinären hjälpte till världen.

#27 :) Ja, datatekniken!! Inte genetiken - det var det jag menade. Man kan inte blanda människa och får så där bara.

Nej, men precis. Och även om det skulle gå så skulle det vara så oetiskt att det skulle bli ramaskri och otroligt kostsamma konsekvenser.
Fast hur som helst, jag vill inte att det ska vara sant ändå för jag får mardrömmar! :P

Hmmmpf! Å vi som snart ska ha ca 70 lamm här hemma om allt gåt som det ska… lite man kommer gruva sig för att möta av något sådant… Den bilden kommer sitta kvar! men men alla våra har hitentills vart friska… :)
Det finns barn på sidan, hur reagerar de på sådana här bilder? Kan man ta bort bilden och enbart länka till artikel?

Djurs embryologi är väldigt lik varandra, speciellt inom samma "klass": http://www.cwrl.utexas.edu/~bump/E603B/web06/Puja/Puja's%20Portfolio/ARW_files/image005.jpg
(och ja, jag räknar människan som ett däggDJUR)
embryonala stamceller kan bilda de organ, vävnader, strukturer de "blir programmerade" till. Dvs. blir det felprogrammering någonstans kan det bli lite fel i slutresultatet. Men det är ju inte bara där det kan bli fel. Någonstans under utveckligen till mule etc. kan det också bli fel…
tror med det där e fejk, helt klart, och OM det nu skulle va real så är det ju inte naturen som skapat det, det måste ju vara en människa någonstans, aldrig att ett männiksohuvud skulle hamna på ett lamm med enbart fårgener i generation efter generation, nånstans måste människan vara med..hahha
Ser lite smått läskigt ut :/.. Men tror nog det kan va en riktig bild.. Även om man kanske vill blunda och intala sig själv att den är fejk för det ser ju som sagt lite läskigt ut..
^_^ / Martiina

alltså, det är absolut inte en människas verk, fårs DNA och människors DNA är så stor skillnad på att de inte kan blandas. Det är en missbildning som gör att det ser ut som ett ansikte. Läskigt, men, absolut genetiskt omöjligt att blanda två helt olika arter.

#35, i den embryonala utvecklingen blandas inte DNA, utan utvecklingsstadierna är lika. Kolla bilden i mitt inlägg ovan…
Missbildningar är inget vetenskapligt ovanligt….
Haha allts? - ni som s?ger att ni ?r arga och typ tr?dskaparen eller vem det var som undrade "vart v?rlden ?r p? v?g", TROR ni verkligen att en m?nniska gjort detta? En missbildning ?r knappast ovanligt och detta var antagligen bara en slump. Och OM n?gon blandat DNA, f?rst?r ni vilket avancerat ingrepp det hade varit och hur mycket forskning det hade legat bakom? ? Denna djur ungen ?r f?rl?st av en vanlig veterin?r. Hade n?gon v?ldigt v?ldigt duktig forskare forskat fram en m?jlighet att blanda DNA hade de antingen h?llt det hemligst?mplat f?r omv?rlden eller skrytit om det som forskningens genombrott. Och INTE l?tit det f?rl?sas av en en vanlig veterin?r p? en vanlig veterin?r klinik. Och de hade haft massvis med forskare p? plats. Och f?rl?t, inget illa mot turkiet, men senast jag kollade var det landet INTE det land i v?rlden som l?g l?ngst fram i forskning om DNA… F?r ?vrigt tror jag p? tv? svar. Antingen en helt slumpvis missbildning eller en fejk bild.

Den bilden kan väl ändå inte vara verklig?
Varför är det då bara< ansiktet som förändrats och inte resten av kroppen?
En så grav missbildning skulle inte bara satt sig på ansiktet kan ju jag tycka…
Varför skulle den inte kunna?
En av kommentarerna till artikeln:
"""
Förklaringen till detta är fosterdöd. Har lammet legat död i livmodern ett tag, så börjar en förrutnelse, där det ibland blir så att fostret sväller upp. Vilket det har gjort här, så detta är inget ovanligt.Man ser på bl.a. öronen, halsen och benen att dom är mycket uppsvällda och då kan det se lite lustigt ut. Om veterinären tappade ur vätskan, som finns under huden på lammet så skulle det nog se normalt ut. Har själv får och det har hänt några gånger att det blivit så här
"""
håll för "hakan" så ser man att det kan stämma.