Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 980 ggr
spiritedaway
0

Mina första råttor

Ja snart ska det flytta hit 3 råttpojkar! Glad Buren ska jag få köpa av min kompis som jag även ska köpa råttorna av så jag kan inte inreda den än. Men jag har börjat planera det. (och jag hoppas kunna åka till Ikea och köpa lite saker senare i alla fall)

I veckan tänkte jag försöka fixa fodret till dom och jag ska göra en egen blandning. Ska ge mig ut på äventyr och se vad jag kan hitta.
Det jag känner mig mest vilsen på är väl hundfodret, och jag litar inte riktigt på att djuraffärspersonal kan sin sak alla gånger heller, så finns det något tips vilken sort man ska köpa?
Vart kan man hitta majskroketter? Vet att det finns såna väldigt färgglada på djuraffären. Är det dom enda som finns?
Johannesbröd har jag heller ingen större aning om vad det är? Vart  kan man hitta det?

Hoppas någon kan hjälpa mig med dom frågorna Glad

Färskmaten känns det som att jag har koll på.

Och nu sitter jag bara och längtar efter dom små. Glad Bildbomb lär dyka upp när jag hämtat dom.

Zolah
0

jag tycker att care+ åt råttor är rätt bra foder :3 har blandat ut det med annan mat jag har ( allamej har receptet på sin sida ) och det fungerar jätte bra ^^ ger dom hårdbröd ibland med som ett extra tilltugg :3

färskmaten behövs nog inte gå närmara på då du sa att du hade det ordnat :3

spiritedaway
0

Okej. Ska kolla in receptet. :)