Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 2254 ggr
minflock
0

Julsångskullen söker hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
  • Födelsedatum: 12 december 2009
  • Färg, teckning och hårlag:  Både rexade och släta. Svart/vita. Kan ej namnen på teckningarna. Roans
  • Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning (4v): 11st födda. 11 lever idag vid 13dagars ålder
  • Faderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning: Mest trolig pappa är Rambo en svart hooded dumbo hane men det är inte 100% säkertiom tjuvparning
  • Moderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning: La Coste. Ca 4 månader (tror jag, vet inte säkert) Roan
  • Syfte med parningen eller om det är omplacering, anledning: En tjuvparning
  • Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo Sandra i Linköping (ramnels råttor)
  • Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc Kan inte svarar på detta…
  • Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: En symbolisk summa på 100kr men inte det viktigaste. Hemmet är av största betydelse.
  • Ort där råttan/råttorna finns: Linköping 
  • Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus): Via den öppna tråden där julsångskullen kommer presenteras. E mail och msn charlottesamuelson@hotmail.com
  • OM ANNONSEN SKA VARA LÅST ELLER INTE: Låst tack :) frågor kan tas i den öppna tråden som julsångskullen presenteras närmre i.
Allamej
0

Puttar så den kommer upp

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

zickan
0

tycker mig se några dumbosar i kullen. kan se fel dock. men tror det.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

minflock
0

#1 Tack snälla!!

#2 Många trodde precis som du. Dock blev alla toppörade.

Jag ska försöka lägga in beskrivnoingar samt bilder på dem som finns kvar. Dom är snart redo att flytta. Det är ingen bra kull avelsmässigt men dom behöver ändå fina människor att bo hos. Jag finns om något skulle dyka upp och alla bäbisar är under hela sitt livvälkomna tillbaka om det inte skulle fungera. Oavsett anledning.

Vill ni skriva om annonsen kan ni göra det här. Vill ni mer fråga rent allmänt som inte har med salutråden finns en tråd för detta också på presentation "Julsångskullen"

minflock
0

"Tiara"

Kön: Hona

Färg: Tror att hon kommer bli american berkhcsire (stavning?)

Födelsedatum:12 dec 2009

Öron: topp

Hårlag: slät

Presentation: Tiara var en liten tjej jag från att hon föddes bestämde mig för att behålla. Men jag har just nu nästan för många redan och därför får någon annan glädjen att få leva med denna lilla flicka.

Först framme i buröppningen. När hon är ute vill hon sitta högt upp på axeln och gärna somna i nacken bakom håret.

minflock
0

"FOXY"

Färg: Tror att hon är: black roan

Hårlag: slät

Födelsedatum: 12 dec 2009

Presentation: En liten drömmare. Mjuk i sättet och väldigt lugn men ändå nyfiken och går gärna på små upptäcksfärder, men allt hon gör sker med ett lugn.  Varför stressa? ;)

minflock
0

"LÅT MIG FÅ TÄNDA ETT LJUS"

Färg: black roan?

Hårlag: rex

Presentation: Väldigt nyfiken och lyssar samt ska upptäcka allt som låter. Skrapar jag lite med ett finger måste hon genast dit och kolla vad det är.

(ursäkta den dåliga bildkvaliteten)

minflock
0

"BETLEHEMS STJÄRNA"

Färg: Black

Öron: Topp

Hårlag: Rex

Presentation: Detta är flickan som charmar alla som hälsar på henne. Hon har ett inre lugn och på gott och ont så kan kan göra nästan vad som helst med henne och hon bara finner sig i det. Sitter ofta i handen och spejar.

minflock
0

"SIXTEN, BLIXTEN"

Kön: Hane

Färg: Black hooded

Hårlag: Slät

Presentation: Väldigt framåt och nyfiken. Den största av alla i kullen. Han kallas Sixten, blixten för att det är full fart tills man blir så trött att man måste sova. Antingen eller. Det finns en on/off knapp ;)

minflock
0

"RUDOLF MED RÖDA MULEN"

Kön: Hane

Färg: Black (striped?) roan

Född: 12 dec 2009

Hårlag: Rex

Presentation: En kaxig liten kille med glimten i ögat. Busigast av dem alla.

minflock
0

Puttar upp till frida :)